Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing double depower

• johanneslarsson

Medlem
    30 november, 2006 vid 21:06

sling har ju annars ett fint system till femte linan där du dra lite i den och sätta fast den vid önskat läga, ifall du blir tillfälligt överriggad. Funkar grymt bra.

• zilversurfarn

Medlem
    1 december, 2006 vid 09:38

Är grymt nöjd med min monkeykite Tribe 9:a, bara att skota ut. Har aldrig kört en C-kite med så mkt depower. Bara att fråga om nån vill prova.
    Har inte provat Naish Double Depower dock, provar gärna din Torch Arild när du tröttnat på Australien!

• skejtar_henke

Medlem
    1 december, 2006 vid 09:47

jag vill ha power och ingen depower…. hårdrock ska det vara

• patrikol

Medlem
    1 december, 2006 vid 10:54
    skejtar_henke wrote:
    jag vill ha power och ingen depower…. hårdrock ska det vara
    Ja akta dig för något nytt Henke det kan vara farligt! 😉

Men håller med dig mera kraft vill man ha inte mindre!

• skejtar_henke

Medlem
    1 december, 2006 vid 12:38

ja men alla bara pratar om depower hit och depower dit.. Det är väl inte med depower man kör.. Det är väl kraft man vill ha och mycket av den varan. Som sagt hellre än rå kite än en snäll och förlåtande.

• bohm

Medlem
    1 december, 2006 vid 12:47

om man är liten och klen som en annan, vill man kunna depowra när man bygger upp för ett hopp, annars orkar man inte hålla kant tillräckligt länge.

Och jag har köp gymkort, men det verkar inte hjälpa… det krävs tydligen att man går ditt regelbundet oxå….. alternativet kan va mer späck på vissa utvalda kroppsdelar

• wibban

Medlem
    1 december, 2006 vid 12:58
    bohm wrote:
    om man är liten och klen som en annan, vill man kunna depowra när man bygger upp för ett hopp, annars orkar man inte hålla kant tillräckligt länge.

Och jag har köp gymkort, men det verkar inte hjälpa… det krävs tydligen att man går ditt regelbundet oxå….. alternativet kan va mer späck på vissa utvalda kroppsdelar

För något år sedan hade jag gymkort och även om jag gick dit regelbundet c.a. 1 gång var 4:e månad så hjälpte det inte…. Jag har iaf lagt ner gymtankarna nu. Kan lika väl köpa mig de där elektriska stötbältena som de säljer på TV-shop. Då får man ju enligt dem en fantastisk träning utan att behöva träna. 😉

• bronco_rider

Medlem
    1 december, 2006 vid 13:02

Javisst är det är det kraft man vill ha, just därför det är så bra med mycket depower.
    För då kan man ju ta sig ut i förhållande som inte hade varit möjligt med motsvarande kite utan depower, väl ute på vattnet så har man ju nytta av att kunna få ut mycket mer kraft ur kiten än vad som annars hade varit tillgängligt.

• ziik

Medlem
    1 december, 2006 vid 13:04

jag råkar ju bo i bermuda… så när vinden behagar göra en snabb stigning på allt för mycket på en minut kan möjligheten att dumpa lite kraft på hemvägen vara trevlig…

annars är det ju power man är ute efter 😉 ska gå å köra en gaffel i vägguttaget nu. så kankse jag får den där elektriska träningen med.
    å vaknar lagom till vinden kommit.

//Joel

• mav

Medlem
    1 december, 2006 vid 14:40

var inte det rrd’s uppfinning??

• ziik

Medlem
    1 december, 2006 vid 16:11

jo, de hade den ifjol.
    men om man skriker tillräckligt högt kan man ändra historien 😉

valde att namnge tråden med naishs namn på det hela då 100% depower skulle leda in ämnet på en annan typ av kite i större utsträckning än jag var ute efter.

//joel

• tobas

Medlem
    1 december, 2006 vid 17:52

Ja fan!! Double Power vore fint som koncept 😉

• patrikol

Medlem
    1 december, 2006 vid 18:29
    Bronco_rider wrote:
    Javisst är det är det kraft man vill ha, just därför det är så bra med mycket depower.
    För då kan man ju ta sig ut i förhållande som inte hade varit möjligt med motsvarande kite utan depower, väl ute på vattnet så har man ju nytta av att kunna få ut mycket mer kraft ur kiten än vad som annars hade varit tillgängligt.

Gött jag har beställt en massa goa Julklappar ifrån Naish bland annat Raven 07 med Double depower. Skall bli intressant att testa. Mest spänd är jag dock på Vågbrädan Custom Wave SS 5’10”

• sidpiraya

Medlem
    1 december, 2006 vid 18:41

Jag vill ha dubbla pepparkakor

• patrikol

Medlem
    2 december, 2006 vid 10:37
    sidpiraya wrote:
    Jag vill ha dubbla pepparkakor
    Klart vi fixar det till dig! Ska det vara någon speciell form på dom?
Sida 2 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing double depower

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.