Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Drabbar BA’s surfing/vindsurfingförbud oss?

• wallflower

Medlem
    13 november, 2007 vid 09:43

Flyger med KLM till Thailand på torsdag.
    Hur fan kan man ta golfprylar med sig gratis och kite kostar 80 Euro.
    Tänker checka in min bag som en vanlig väska, ligger inom storleksramen.
    // Pierre

• sourra

Medlem
    13 november, 2007 vid 15:32

@Wallflower 428306 wrote:

Flyger med KLM till Thailand på torsdag.
    Hur fan kan man ta golfprylar med sig gratis och kite kostar 80 Euro.
    Tänker checka in min bag som en vanlig väska, ligger inom storleksramen.
    // Pierre

Pierre, packa i golfbag…

• debkausf

Medlem
    14 november, 2007 vid 18:05

@sourra 428357 wrote:

Pierre, packa i golfbag…

packa i golbag själv då!???:grin:

• sourra

Medlem
    14 november, 2007 vid 21:09

Bonne, I did… Den här väskan har varit med på ett par resor nu.

20070909-_MG_3287.jpg

• luuddee

Medlem
    15 november, 2007 vid 21:47

don e helt jevla sjuka på BA.. pratade med BAs huvudkontor igår och de va ok att ta med sig sina saker om man bokat på de gamla vilkoren.. men enligt de svenska kontoret fanns det inte ens en tanke på detta.. ringde danmark och de hade inte heller koll . verkar vara ett bra flygbolag.. bajs

• sourra

Medlem
    24 november, 2007 vid 19:50

Någon som har en bra gissning på vad Christian ”12345” Sternell menade med sitt sms som löd ”BA ÄR FITTARÖVKUKIGT. SATAN.” ?

• christian12345

Medlem
    25 november, 2007 vid 11:59

Det tog mig tre timmar at checka in brädan och så kostade det 800DKK. Som om det inte skulle räcka så slarvade de bort brädan på Heathrow så nu sitter jag här i Miami och vet inte vad jag ska göra… Äta på McDonald’s kanske.

• hengo

Medlem
    25 november, 2007 vid 12:02

äh jag tror ändå det är rätt lugnt alltså.. har inte läst om någon som blivit stående på flygplatsen ännu iaf…

• hengo

Medlem
    25 november, 2007 vid 12:08

ok… ’ändrar mig

fan vad segt! 🙁

• hengo

Medlem
    25 november, 2007 vid 12:15

föresten, hur stort var bagaget? Visste de att det var en kitebräd eller hade du golfbags camouflage på den?

• christian12345

Medlem
    25 november, 2007 vid 12:26

Inget golfbagscamo.

• hengo

Medlem
    25 november, 2007 vid 12:33

antar också att det var en vanlig twintip, eller??
    fan va segt att de orkar bry sig om det.. var det sträckan sverige – london alltså?

• sourra

Medlem
    25 november, 2007 vid 14:28

Fan Chrille, jag lider med dig. Samtidigt hade jag velat stå där och se din frustration gå genom taket. Vad var det som de högg på? Att det var en surfbräda eller att det var en väska längre än 135? Eller gick de på totalmått? Oavsett vilket hoppas jag din planka anländer illa kvickt.

• christian12345

Medlem
    26 november, 2007 vid 00:18

Jag vet inte vad de högg på. Brädan (TT 133×39) var inpackad i massa bubbelplast så som jag alltid har gjort förr. Jag tror mest att det var en kombination av sur och förhållandevis ointelligent BA-anställd samt svårtolkade regler.

Men: Jag hyrde en bräda på Key Biscayne idag. Det fick jag till the bargain price of $50, men då ingick en ”försäkring” som man var tvungen att ta för att få surfa på deras strand…

Hur eller hur så har jag – mot alla odds, möjligheter, sannolikheter, bättre vetande, Murphy’s lag, nu kända religioner, politiska tendenser och presumptivt elände – SEGLAT I SHORTS I DAG!!! 😀 8)

• christian12345

Medlem
    26 november, 2007 vid 00:22

Och det var alltså check-in på Kastrup som kostade 800DKK, men det var handling i London som slarvade bort brädan.

Sida 2 av 3

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Drabbar BA’s surfing/vindsurfingförbud oss?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.