Senaste nytt › Forums › Kitesurfing › Konfen Kitesurfing › Drabbar BA’s surfing/vindsurfingförbud oss?
-
Drabbar BA’s surfing/vindsurfingförbud oss?
virena svarade 17 år, 2 månader sedan 18 Medlemmar · 45 Svar
-
Hur funkar försäkringen om man checkar in som golfare!!!
-
Så länge det inte är en swbl 3 så funkar försäkringen. Är det en swbl 3 så gäller inga försäkringar 😉
-
jo jag tror att det drabbar oss om man flyger via england…brorsan stack ju till brasilien tidigare i veckan, checkade in alla sina grejer i svergie utan problem, men nar han kom till brasilien sa var inte prylarna med. de ar kvar pa heathrow pga de vager for mycket.
vet inte om det ar pa grund av BA’s forbud…men jag formodar det. ska till heathrow och braka lite med dem pa fredag.
-
Kan inte rekommendera någon alls att åka med BA efter den oerhört dåliga servicen de ger. Var i London i helgen och de ställde in 12 flyg på en gång när vi skulle hem. Kön till disken blev givetvis kilometerlång, nu överdriver jag inte, och väl där framme säger de att det inte är deras ansvar att hjälpa alla resenärer med boende över natten. Fyy faaan vad dålig stil de visade upp!
Åker aldrig mer med dem! -
Iofs suger BA… men Toby på Kiteforum postade just detta från dem:
http://www.kiteforum.com/phpbb/viewtopic.php?t=2343960&sid=38ab76106ca94a5e503e85f81591d594
Thank you for coming back to us about our new rules regarding the carriage of certain items of sporting equipment.
As we discussed on the phone this morning, I have spoken to two members of British Airways staff from our passenger handling department at London Heathrow Airport. They have confirmed that they are still accepting kite surfboards for travel as part of the sporting equipment allowance. Kite surfboards are not on the list of sporting equipment that we no longer carry as they are smaller in size.
I hope this helps and that you will continue to fly with British Airways.
Best regards
British Airways Customer Relations
Your case reference is:6082976/Kaj(Tech)
-
Checkade in med BA i kopenhamn idag och det var inga problem med kiteprylar. Bara att hoppas att man far dem med sig nar man kommer fram. Sitter och hanger pa jordenstrakigaste flygplats. Men snart blir det kite igen, hi hi. Forhoppningsvis kanske man skall saga.
-
Det är väl som med alla andra flygbolag med luddiga regler att det helt beror på vem som står i disken och om de har en bra dag eller inte…
-
Jag skrev ett brev till BA där jag beskrev deras check-in-kostnader, deras på gränsen till asociala kabin- och markanställda samt deras inverkan på mina möjligheter att surfa i Miami.
Jag fick ett svar på papper ett par månader senare – se själva. Där framgår med all önskvärd tydlighet att kiteboards inte accepteras av BA.
Dessutom: Jag får alltså 400DKK voucher till ett flygbolag som jag sannolikt aldrig kommer använda igen. Det ska hållas upp mot förlorad semester, hotell på Miami beach, hyra av bil, etcetera. Jag skrev tillbaka om just detta, men har inte fått svar ännu.
-
De skrev ju ”We hope to see you on board” och inte ”We hope to see you on your board”. Sjukt sur historia det där Chrille, vi måste ses nån gång så jag får höra alla detaljerna. Frid!
-
Ja, det är lite surt, men man lär så länge man lever.
Kan i övrigt jämföra det med SAS-resan till Norge som jag kom hem från i går. För det första garvade bara check-in-killen åt mig när jag visade min 33 kilo tunga och döstora ’golfbag’ men sa att det var okej. Dessutom fick jag med min snowboard gratis.
-
Sjalvklart fastnade vaskan i London igar. Ja, ja tankte jag en dag ar val inte sa farligt da de lovade att den skulle komma idag. Jag fick ett kontakt telefonnummer o blev lovad att de skulle kora min vaska till hostelet da den skulle anlanda 6.30 pa morgonen. Har vantat hela dagen och ingen vaska har kommit. Nar man forsoker ringa ar det bara en telefonsvarare och nar man kollar pa internet star det att vaskan har anlant och att den haller pa att levereras. Fragan ar bara vart?
Jag vill ju kita! -
Vi flög med BA fram och tillbaka till Barbados , vi ahde bokat innan dom införde förbudet så allt flöt på mycket bra. Men killen i danmark tyckte det va ok med vårt baggage innan han visste att vi bokat innan förbudet han tyckte endast det gälld longbarods samt vindsurfutrsustning, inte heller på barbados brydde dom säg endast i london som dom va lite griniga tills vi visat att vi bokat innan och då va de inga som helst problem.
-
Tjohooooooooo!
Varfor skrev jag inte har tidigare. Presic nar jag postat meddelande kom min ”lilla” vaska. Nu ar det bara att hoppas pa att vinden droppar lite tills imorn. Har blaser det sjukt mkt idag.
Logga in för att svara.