Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Konfen Vindsurfing › Dräkt mot kalla händer
-
Hehehe!
Jaa- man vet ju aldrig. Har ju haft en hel del monomana intressen, typ CCR-dykning och dylikt, och nu även vindsurfing. (Formulasegling får nog klassas som monomant..). Lyckligtvis total avsaknad av svårigheter med socialt samspel och kommunikation. Har dock vissa ritualbeteenden, främst att gå in på Köp&Sälj på Surfzone dagligen… Vågar nog inte berätta hur mycket segel jag har köpt de senaste två åren. (Har väl tre linjer av vågsegel från Naish: Chopper 2013, Force 2012, samt Boxer 2011/12… Dessutom ett par linjer till av andra märken, t.ex. Severne Blade och Gaastra. Kan tilläggas att jag nästan aldrig vågseglar. Tur att min fru begränsar mig, annars kunde det ha blivit alltför mycket surfprylar 🙂 ) Hmm- så vid närmare eftertanke är det rätt mycket smidigare och billigare, att samla på grippers. Nåja- hittar inte någon lämplig egendiagnos, har aldrig handlat surfprylar i ett hypomant tillstånd (utesluter bipolaritet) och aldrig ångrat mig. Möjlig diagnos kunde vara: “patologisk samlare” (har dock inte hittat den i ICD-10 eller DSM-IV)Kul att du kan fastställa sambandet mellan träning och kramp! Jag misstänker att mina tidigare underarms/handkramper främst varit “syltryggs-symtom”
Nåja- om du blir sugen på att börja greppträna (kan ju göras framför teven, till skillnad från klättring) kan man tydligen få en gripper gratis på HE-fitness på Sveavägen 107, om man går in och klämmer en Heavy Grip 300 LBS (normalpris 199 kr). Om man klämmer 250 LBS varianten, får man den för en 50-lapp. (har just beställt den storleken o hoppas kunna klämma den när jag får hem den från Hong Kong)
Antar att klättring (eller nån typ av high-reps träning med grippers, med lägre belastning) egentligen vore mer relevant träning, eftersom man ju egentligen inte är ute efter att kunna krossa sin X9-bom, utan bara vill kunna hålla i den länge, med kontroll. Nåja- om jag blir för stark och pulveriserar bommen så skickar jag den till dig för lagning 🙂 -
Hmmm- lite Off-Topic, men skickar en länk på erbjudandet från HE fitness. (dom skriver lite olika i sina olika annonser på Blocket, men enligt denna får man 250 LBS gratis om man klämmer den. Klarar man inte den så kan man ju skicka dit sin vindsurfande/klättrande tjejkompis, så kan hon få en gratis 200 LBS om hon stänger den. I avsaknad av starka tjejkompisar kan man ju överväga att klä ut sig till en “Hen” 😀
Jag har inget att göra med ovanstående butik, men det kan ju vara kul att få gratis prylar, om man är en handstark vindsurfare 🙂
200 LBS (90 kg -Här börjar det bli tufft för de flesta. Tjejer som stänger denna får den gratis!)
250 LBS (113 kg -Denna klarar man endast om man tränat greppstyrka. Kommer man in i butiken och stänger denna helt får man ett exemplar gratis.)
300 LBS (136 kg -Kommer man in och stänger denna helt får man den gratis)
350 LBS (159 kg -Stänger man denna får man den gratis samt 1 exemplar av alla andra styrkor, värde 1200 kr) LBS.
http://www.blocket.se/stockholm/Heavy_grip_100_350_lbs_Nya_till_bast_pris_45325389.htm?ca=11&w=3
Logga in för att svara.