-
Dräkten hel igen, Tack för tipset…….
Efter att ha testat många sorters lim/neopremlim genom åren (inklusive Rigo som sög bigtime) fick jag rådet här att testa LiquiSole.
TACK FÖR DET TIPSET !
Limmet vulkaniserade ihop lagningen som en svets fog
,
tillskillnad mot alla andra lim som la sig som ett synligt klet i lagningen och med tiden gick upp)
Några lärdomar jag gjorde med LiquiSole:
– laga en lagning i taget, kletar som fasen.
– Innan man limmar Armar/ben bör man spänna tyget på insidan genom att trycka in en lagom stor burk,
då slipper man att tyget stelnar till ett irriterande veck på insidan.– Om det behövs, tejpa ihop limningen med Maskeringstejp.
– Använd så lite lim som möjligt, det blir lätt stora mängder överflöd som lägger sig som vårtor på dräkten……
– Om man vill ha det ”rinnande” så värmer man det på ett element först.
Limmet är lätt att forma och bygga upp med vilket innebar att min tidigare dräkt (med stora hål) fick nytt liv.
Enda nackdelen är att lagningen blev lite ”stelare” än materialet, men det vägs enkelt upp med den grymt bra lagningen.
Hade nästan glömt vad skönt det är i en tät torris, kunde inte föreställa mig vilken skillnad i värme det blev efter att ha lagat de små hålen.
Pris: 59:- på Clas Ohlson
Detta blev mitt bidrag till er som söker nått lim som fungerar…….Finns det nån som testat detta lim men hittat nåt bättre?
//Glenn, som kom ihåg att logga in….
Logga in för att svara.