Senaste nytt › Forums › Kitesurfing › Kitesurfing 4 dummies › drar år vänster??
-
drar år vänster??
Publicerad av mjersen på 21 maj, 2005 vid 13:12fick testat min kobra igår, och när jag släppte bommen så drog den sig automatiskt ner åt vänster. la ut linorna på asfalt i dag och jag såg ingen skillnad på linornas längder. nån som vet vad detta kan bero på??
anonym-anvandare svarade 19 år, 5 månader sedan 8 Medlemmar · 12 Svar -
12 Svar
-
Har du kolla frontlinorna också?
Har du kollat så inte leachen är för kort och drar lite i nån lina? -
har kollat alla fyra linorna, och leachen är ganska lång men ska kolla den nästa gång jag e ute..
-
ena sidan kan vara töjd.. iom det var första ggn du använde kite.. brukar inte vara så men om man har osis så kan det bli på det viset..
prova att fästa linorna , dom outtöjda i ngt hårt och stabilt.. töj dom sedan.. och pröva igenhoppas att det löser sig!
-
glömde skriva att det inte e en helt ny drake utan begagnad med 2 lagningar..en mitt på leading edge(inte själva “ballongen”) som är lagad av segelmakare och ett pyttelitet hål på draken..kan det påverka kanske??
-
Borde inte påverka nej
har du jämnt tryck i alla struttar då?
Dom små j*vlarna man ska pumpa upp. Har du för ojämnt i dem kommer kiten att svänga lite så där då den får en ojämn profil. -
jaha.. hålen kan ju påverka men antagligen inte.. det kan ju vara linorna ändå..
prova dig fram.. ändra knutar mm -
Du kanske trimma den fel vilket ja gjorde härom dan men den drog iof inte åt nåt håll
-
det e bara till o mecka lite… knutarna kanske har olika avstånd .. kolla de..
-
Svar till:
Har du frörresten kollat så att armarna är lika långa
[/ QUOTE ]
“PTH” eller “PTV”… jag tror det e det de hänger påförsök att lägga den i höger byxben så kanske det jämnar ut sig
Logga in för att svara.