Senaste nytt › Forums › Kitesurfing › Konfen Kitesurfing › Dreadlocks!?
-
Dreadlocks!?
Publicerad av skanepaul på 21 januari, 2004 vid 16:29Kanske inte så kite relaterat men kanske lite surf relaterat. Undrar om det finns någon som gör dreadlocks i södra sverige??
Paul
skanepaul svarade 16 år, 2 månader sedan 12 Medlemmar · 13 Svar -
13 Svar
-
det finns ett ställe i kävlinge… “det mintgröna och rosa stället” (ehhh vi funderar) men det va rätt dyrt och dom håller dåligt när man badaar för mycket (läs:kitear även om det är saltvatten. Finns tydligen folk som gör det med biwax i Gtb.
//Pan
-
Det är bara att sluta kamma/borsta håret. Det tar lite tid men det blir nog fina dreads efter ett tag…
Och balsam får inte användas. -
Svar till:
Kanske inte så kite relaterat men kanske lite surf relaterat. Undrar om det finns någon som gör dreadlocks i södra sverige??
Paul
[/ QUOTE ]
NEJ NEJ, låt bli sån skit för fan du har väl sett pan o jacke rövarna haha
-
Dreadlocks gör ju sig själv med tiden. Bara att låta det trassla sig i kontrollerad form, annars strävar håret gärna efter att bli en dread, så där mys…
Ett stort minus med dreads och surf är dock, torktiden samt vikten när dom e blöta.Det finns en skitbra svensk dreadlocksida men jag hinner inte skrapa fram den nu. Sök on tha net.
-
Va!! Jag har hört att det skall vara kogödsel annars är det inte riktiga dreds! Så gör dom i Afrika ju!
-
@SkånePaul 119542 wrote:
Kanske inte så kite relaterat men kanske lite surf relaterat. Undrar om det finns någon som gör dreadlocks i södra sverige??
Paul
-
Ledsen Paul men att gå och få dreads gjorda på en salong är ungefär som att röka sig hög på sjögräs det är faan inte ok.
-
jo det gick bra men dem är avklippta igen…Fast det var nog inte en salong jag var ute efter och ja jag röker hellre sjögräs isåfall! 🙂
Logga in för att svara.