Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Drivande kite (o linor o bom), falsterbo

• Drivande kite (o linor o bom), falsterbo

Publicerad av johan-h på 13 augusti, 2011 vid 17:20

Såg en kite med tillhörande bom ligga o driva någon kilometer ut vid falsterbo strandbad idag. Jag var framme och letade efter eventuella människor (ingen där) men vågade inte ge mig på att försöka bärga den med linor och allt.

Ringde sedan sjöräddningen och de hade fått ett samtal från någon som tappat/kopplat loss sig så det var lyckligtvis ingen därute (skönt att den som tappat den ringt så att man slapp oroa sig längre tid än nödvändigt).

Kiten var på väg mot måkläppen och om den inte fastnar där hamnar den väl troligast någonstans i Köge bukt närmsta tiden.

solomin svarade 13 år, 7 månader sedan 5 Medlemmar · 8 Svar
  • 8 Svar
  • regfellow

Medlem
    13 augusti, 2011 vid 20:59

Skönt och höra att folk hör av sig och rapporterar! Creds!

• narancha

Medlem
    13 augusti, 2011 vid 22:11

Det va min polare som tappade kiten. Vi var ute för första gången med våra nyinköpta begagnade kites och så gick hans chickenloop sönder!?

Om kiten landar på måkläppen/ köge, finns det något sätt att få tag på den då? typ ringa svensk/dansk kusträddning?

• molle73

Medlem
    13 augusti, 2011 vid 23:36

Vi körde en downwinder idag förbi er? Vi startade Storvägen och slutade på Falsterbo. Ni hade en svart-vit kite? Gick allt bra?

• solomin

Medlem
    14 augusti, 2011 vid 07:11

Är man medlem i sjöräddningen så borde de hämta den utan kostnad.

För övrigt är det bra att vara medlem där, då det antagligen är ssrs som kommer att rädda en om det går åt helvete. Staten har nämligen ingen utrustning att tala om.

• narancha

Medlem
    14 augusti, 2011 vid 09:59

ja, det var vi med den svartvita draken, men den finns fortfarande kvar. min polare var inte så långt ut när han tappade draken så han simmade snabbt in till land. Det va bara så fruktansvärt störigt.

Om sjöräddningar bärgar kites och räddar en så ska vi gå med där!

• johan-h

Medlem
    14 augusti, 2011 vid 10:35

Alltid tråkigt när man förlorar sin utrustning, men jag är inte riktigt med på vad som hände… även om chicken-loopen går sönder (eller om man omedvetet råkar kroka ur och tappar bommen) så bör ju draken ändå sitta fast i safety-leashen?

• regfellow

Medlem
    14 augusti, 2011 vid 10:56

Är det NO är det svårt att komma in där nere

• solomin

Medlem
    14 augusti, 2011 vid 11:01

Detta får du som medlem i ssrs, skrivet ur ett båt perspektiv dock.

http://www.sjoraddning.se/medlem/medlemsformaner/

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Drivande kite (o linor o bom), falsterbo

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.