• Publicerad av herodude på 26 februari, 2004 vid 07:38

tja, har kikat lite på drops brädor å de e jue snygga som fan å sååå, men hur bra är de egentligen???? någon som har någon som hellst erfarenhet, eller ens vet vem som säljer dem i sverige?

jesper_b svarade 19 år, 1 månad sedan 14 Medlemmar · 25 Svar
  • 25 Svar
  • anonym-anvandare

Medlem
    26 februari, 2004 vid 07:43

De gör nog lika bra brädor som något annat etablerat företag. Det är väl snarare om du kommer gilla shaperna, vilket du säkert kommer göra. Är det inte typ Vidar Jensen som kör för drops? If they’re good enough for him, then…

Men håller med dig om att de är coola rent utseendemässigt!

Peace out!

• boman

Medlem
    26 februari, 2004 vid 07:57
  • adde

Medlem
    26 februari, 2004 vid 08:00

Sean Ordonez har väl shapat endel åt Drops. Konan Lang (freestyle hot-shoot), Dava Kalama och Vidar Jensen kör på drops.
    /adde

• getwet

Medlem
    26 februari, 2004 vid 09:49

Drops är oerhört stora utomlands, håller minst lika bra kvalite som övriga stora kända fabrikat. Har själv haft två stycken och varit mycket nöjd.
    Vet inte om det fortfarande är så, men jag la märke till att dom höll samma vikt som övriga men var betydligt stryktåligare. En känsla jag fick iaf.

Tyvärr så ser man inte så mycket av dem här i Sverige, beror nog på att de stora shoparna inte själva tar in dem.

• culing

Medlem
    26 februari, 2004 vid 12:11

Tror aldrig Vidar Jensen har stått på en drops, alla hans brädor är Carlos Sosa(proof).
    Freestylebrädorna ser ju grymma ut.
    Kommer ni ihåg 98års drops? Coola!

• dala

Medlem
    26 februari, 2004 vid 12:29

Till Culing

http://www.drops.net/ Kolla deras team.

Vidar är med i deras team och med på deras gallery med en drops under sina fötter och en drops logga i seglet, så kör han Drops ???

Men det kanske är proofbrädor med drops grafik kan kör med ??? Vad vet jag.

• mag

Medlem
    26 februari, 2004 vid 12:35

Örjan och Vidar Jensen är 2 bröder. Där har vi kanske lösningen?
    /Magnus

• adde

Medlem
    26 februari, 2004 vid 12:48

Örjan är yngre och seglar för proof. Han är väl fortfarande norrman men har segelnummer E-någonting. Vidar är äldre och seglar för Drops, han har väl segelnummer N-44.

/adde

• baywatch

Medlem
    26 februari, 2004 vid 17:07

Hade likadan drops som på bilden ovan. Den var nog från 98-99 ngn gång och var blå. Den var bra som fan och hållbar i lacken!

• basse

Medlem
    26 februari, 2004 vid 18:40

Körde drops i Jerri i dec. Duckisarna satt som en keps.. det gör de fan inte på min cult55’a…. gicllade den brädan grymt. Synd att det var så jivla kassa stroppar bara.

• JOHN_J_RAMBO

Gäst
    26 februari, 2004 vid 18:46

DAKiNE STROPS IS THE STROPS cool.gif

Basse!
    jag har filmen hemma nu, har bara ett litet problem..
    När jag skall captura i Pinnacle från videocamen så har den i “datarate”, den e nere vid 12000 o 13000 om jag inte kikade fel..Den brukade ligga på 30-45000 innan..

Det som e skit e att det inte går att få över filmen..den hackar o hänger sej i “preview” fönstret i högra hörnet, + att då sparas det inte något utav den filmen du kan se på kameran..det skall ju sparas i den lilla “foto boken”

hade ju tänkte o redegera ihop en rulle nu som skall upp grymt snart!!

någon ide va det kan vara?

Funkar ditt nya grymt eller!?

• boman

Medlem
    26 februari, 2004 vid 20:11

visst kommer man i håg dom!
    Stog och dreglade över dom i brunnen till vänster(Pozo izguierdo)1998 laugh.gif laugh.gif

• anonym-anvandare

Medlem
    19 oktober, 2005 vid 15:10

snygga är dom i allafall.
    är det sean ordonez (quatro ) som shapar fortfarande.

• jesper_b

Medlem
    19 oktober, 2005 vid 17:25

Sean lämnade drops förra året men om jag fattar rätt har drops kvar en av hans linjer även 2006. I år håller Sean på att lansera eget märke. Kanske kan kännas onödigt med ännu en gammal pro-vågseglare med eget märke, skillnaden med detta är väl att Sean förutom att rippa även är en legendarisk shaper. Upplärd av Dave Mel på sailboards maui var han huvudpersonen bakom och enda shapern på Quattro, fram till att Keith Taboul började shapea. Seans märke kommer finnas på Maui i vår och går då att hyra på centret nere vid Kanaha, dvs i samma lokaler som hotsailsmaui huserar. Jag har alltid gillat Seans shaper, lite långsammare än Ketih Tabouls men också tvåligare, surfigare utan att för den skull förlora bettet. Speglar rätt mycket Seans stil i vågorna. Inte klassisk down-the-line utan mer spontant och varierat rip åt alla möjliga och omöjliga håll! /Jesper B

• anonym-anvandare

Medlem
    19 oktober, 2005 vid 17:56

Vidar seiler sosa/proof brett med drops grafikk…

Sida 1 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.