Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Drucket filosoferande..

• Drucket filosoferande..

Publicerad av kungdenknege på 13 mars, 2004 vid 21:21

Så sitter man här en lördagkväll igen. Äventyrsplanerna sket sig, folk bangade ur och man är ensam med en massa lustgas och en pava vin. Mogwai i bakgrunden, och så Steffo förståss.

Man sitter och filosoferar som man uppenbarligen gör alldeles för ofta. Vad handlar det egentligen om? Vad är målet, vad är det man försöker uppnå? Många har ställts frågan, många har svarat. Inget av svaren övertygar mig..

Jag tror det handlar om sanning. Man måste ha en sanning. En del föredrar en färdig, massproducerad sanning i form av religion, politik eller dylikt. I tron att få svar på sina frågor hänger de sig ivrigt åt allehanda dyrkande, och kanske fungerar det. För en del fungerar det nog, för tror man verkligen tillräckligt hårt så har man ju inget att tvivla på. Och visst, de svåraste frågorna är plötsligt borta. Vem skapade oss? Gud såklart. Vad gör jag här? För att förhärliga Gud såklart. Vad ska jag göra nu? Förhärliga Gud såklart.

Andra föredrar att skapa sin egen sanning. Eller, snarare, försöka skapa sin egen sanning. Man letar efter den på alla möjliga ställen, genom socialt liv, andligt liv, droger, musik, surf eller vadfan som hellst. Ibland tror man att man har hittat den, och då kan hela ens framtida liv blinka förbi för en kort stund, man känner att man har Lösningen med stort L inom räckhåll. Men alltid finns där en hake, alltid finns där något man måste missa som gör att man förkastar alltihopa och letar vidare. Hittar man någonsin sin Sanning? Jag vet inte. Jag tror inte det. Många hittar nog sig själv, eller skapar i alla fall något de sedan letar upp och kallar sig själv. Nånstans finns nog ändå tvivlet kvar, någonstans ligger frågorna och gnager…
    Sanningen är aldrig riktigt sann.

Med surf kommer man iaf riktigt, jävla nära. Feed your souls, compadres. På måndag blåser det pung…

calle_b svarade 20 år, 12 månader sedan 12 Medlemmar · 23 Svar
  • 23 Svar
  • racso

Medlem
    13 mars, 2004 vid 21:38

Du kan ju fet-haja att du behöver komma ut och segla järnet!

• getwet

Medlem
    13 mars, 2004 vid 22:52

Snyggt Knege…….du har en fundering men vet inte riktigt vad du ska göra av den, så tolkar jag ditt inlägg, har jag fattat eller? Viktigast är att du har en tanke/fråga…förr eller senare blir den besvarad!

Jag tror att alla funderar till och från i dom banorna. En del gör verklighet av sina tankar, andra rullar på i Ekorrhjulet AB som ingenting hänt…..eller tänkt.
    Efter att själv befunnit mig i Ekorrhjulet AB i 22år kliver jag nu av….lägger arbete och karriär på hyllan för att göra det jag vill. Kanske fler ska göra likadant för att trivas med livet och uppfatta vad som är viktigast…..

• anonym-anvandare

Medlem
    14 mars, 2004 vid 00:22

ja har alltid innan kännt som dig. att surf e va ja tror på
    att de allti e va ja kan stödja mej mot. men när man står
    där me bortdomnade händer av kylan å snön piskar i ansiktet
    på en ostlig vind vilket i min del av landet betyder skit å
    jävlit byit. man kan inte se genom seglet eftersom de e
    fyllt me snö och händerna bara glider runt på bommen som is
    mot is, vilket de e mycke möjligt att de faktiskt va också.
    kan läggas till att man inte planade häller då byarna bara
    va tillräklit korta för att ikrokad slänga än i vattnet,
    hällst under seglet. när man sen går upp så får man gräva
    fram kläderna från den blöta snön för att sedan cykla hem i
    20 min i rak motvind å ännu mer snö. då kan man ju fråga
    sig vafan man håller på me. funderar på å bli muslim
    istället.

• ian

Medlem
    14 mars, 2004 vid 01:04

oj, detta kan ju bara vara nikke, eller?

läste o kände att scenariot var skrämmande likt dagens utflykt.

nej, idag var det väldigt ovärt att vara ute o plaska/slaska, gillar inte att vindsurfa längre, ska fannimej börja med mysning, tv-tittande eller liknande på lördagar ist. Men jag tror inte att sekter är lösningen. Nee… en STOR påse godis, där mina vänner, där kan vi snacka njutning för själen!

nej, nu ska jag ut på picnic, ha det!

• anonym-anvandare

Medlem
    14 mars, 2004 vid 09:19

ofcourse its mr nikke

• teabag

Medlem
    15 mars, 2004 vid 20:45

Varför skulle det bara vara en sanning. När livet är så mångfasseterat?
    Redan där känner jag att sökandet liksom faller..
    Faller lite på sin egen lilla orimliga rimlighet.

Vi vet ju alla att den som har flest gröna master när han dör vinner.
    Och däremellan skall man försöka ha så kul det går.

• nordgren

Medlem
    16 mars, 2004 vid 18:14

Hur försörjer du dig nu?
    Sjukskriven?

• teabag

Medlem
    16 mars, 2004 vid 19:51

En ung man som givit oss en sådan fröjd. Där ju bl.a konversationen med Fjant (?) i Surfbussen tagit en till höga höjder – kan väl inte bara hoppa av ?

Typ lämna ekorrhjulet för att göra vad ?
    Typ bara ingenting ?
    Typ vaddå ?

jag undrar också !!!

• weeboy

Medlem
    16 mars, 2004 vid 19:59

Är det Trance Moogwai? Vilken låt då?
    ÄÄÄ sluta grubbla på olösliga frågor. Sup till så löser det sig. I annat fall läs Styrets (roliga) inlägg så mår själen bättre grin.gif

• getwet

Medlem
    16 mars, 2004 vid 23:05

Inte då, varken sjukskriven eller A kassa, den som spar han har……..

• silversurfarn

Medlem
    17 mars, 2004 vid 07:53

Någon som är lite rödvinsfilosofisk tror jag?
    Låter som att du behöver sex och/eller surf.
    smile.gif

• nordgren

Medlem
    17 mars, 2004 vid 08:06

Alltså är du tillbax i ekorrhjulet ab innom en snar framtid då?
    Jag som trodde du hade kommit på den ultimata lösningen…

• anonym-anvandare

Medlem
    17 mars, 2004 vid 08:19

Silversurfarn Menar du mig??? Jo visst kan jag känna så oxå ibland, dock vet jag att sex är ingen lösning för just mig. Orkar inte med det mer än 1-2ggr i veckan trots att jag kan få mycket mer av den varan. det ger mig licksom ingenting längre. crazy.gif Surfet däremot! nu specielt när jag har skaffat mig schyssta fjolårets prylar. Måste bara kompletera med lämplig klädsel men sen jäklanamamma! laugh.gif

• weeboy

Medlem
    17 mars, 2004 vid 08:21

Hoppsa glömde å logga in grin.gif

• silversurfarn

Medlem
    17 mars, 2004 vid 12:11

Weeboy: Nej, jag syftade på det första inlägget, dvs kungdenknege.
    Håller med dig om att man tröttnar fortare på sex än på surf.

Sida 1 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Drucket filosoferande..

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.