• Publicerad av voodoo på 12 oktober, 2001 vid 09:44

Har fått nya Dr X -02 och min första reaktion var hur snygga dom är : ) och att det nu finns bara MIN och MAX att dra nerhalet efter, och att det ser ut som man får väldigt mkt freeleach även när det är riggat för MIN vindar !!
    Återstår att se om dom lyckats än en gång, för -01:orna var de skönaste segel jag någonsin anv.
    Återkommer så fort jag testat det !!

krille svarade 23 år, 3 månader sedan 4 Medlemmar · 14 Svar
  • 14 Svar
  • anonym-anvandare

Medlem
    12 oktober, 2001 vid 10:06

Känns det inte tråkigt att lämna -01:orna om dom var så bra samt blir det inte dyrt att byta varje säsong eller är du sponsrad?

Hur är de att segla med överriggat? Hur många lattor är det i -02:orna?

Heter det tvistat akterlik el freeleach el loose leach eller bara tvist?

• anonym-anvandare

Medlem
    12 oktober, 2001 vid 10:22

Vilka storlekar blev det? Ny bräda/or för 2002?

• krille

Medlem
    12 oktober, 2001 vid 10:46

Tjena Voodoo!
    Jag har fått mitt första 2002 av Hot SO (sean ordonez), och det första som jag reagerade över var just det att när det är riggat för minvind så har det en väldans tvist i toppen. Det är även slående likt DrX men så kommer ju Sean från North åxå. Fick en första test i Söndags med 5.8 och det kändes som om det är ett segel man kan hålla rätt länge, men hade inte samma bottentryck kanske som mina ROC-slide, och kändes lite “crispigare” kanske. Dock var vinden lite tam så man får väl återkomma i den frågan.
    /Krille

• voodoo

Medlem
    12 oktober, 2001 vid 10:56

Känns lite tråkigt att lämna -01:orna men det är ju ALLTID kul med nya grejer och förhoppningsvis blir dom ju bättre : )
    DrX:en har en superbalans och väldigt brett vindregister vilket gör att det inte blir okontrollerbart så fort man blir överriggad, har med det facit plockat bort 3.8:an och kommer att ha 4.1 som minst sedan 5.0 och inte riktigt bestämt mig vad jag ska ha som största segel, beror på hur DrX:et känns men Triple X lockar ju rätt mkt. med sitt kanondrag!!

• oscar

Medlem
    12 oktober, 2001 vid 11:32

Grejen är lite att om man koncentrerar sina inköp till ett tillfälle och byter varje säsong så blir det inte så stor mellanskillnad, detta pga av rabatter och hyfsat andrahandsvärde. Rabatter kanske är lite okänt för er som shoppar på SP :-).

• anonym-anvandare

Medlem
    12 oktober, 2001 vid 12:04

Är du sponsrad Voodo? Intressant att veta för att göra en opartisk/rätt bedömning av dina goda betyg för Dr X-seglen!!!

Hur funkar det på plattvattnet på Mälaren?

Klarar du verkligen höststormarna på 4.1?

• anonym-anvandare

Medlem
    12 oktober, 2001 vid 16:20

Erkänn att du är “köpt” av Wallén för att promota deras grejor?, har du nånsin testat något annat segel?

Är det inte så att de har fiktiva priser som ingen egentligen betalar?

• voodoo

Medlem
    12 oktober, 2001 vid 18:01

Varför ska jag testa ngt annat, jag köper det jag tycker är bäst ?
    Har precis kommit hem efter 2 timmars kvällssegling med -02 DrX 5.0 och första intrycket av seglet är att det är tidigare planing och mer drag än årets DrX.. ALLA bra detaljer från årets segel finns fortfarande med så jag är kanon nöjd : )

• voodoo

Medlem
    12 oktober, 2001 vid 18:04

Ang en opartisk bedömning så utgår jag från eget tycke och ingenting annat….

• anonym-anvandare

Medlem
    12 oktober, 2001 vid 18:59

Fortfarande inget svar gällande om du är sponsrad- vi tolkar det som ett JA!!!
    Då blir ditt Dr X lovpris tveksamt!Klart att du tycker de är bra o det är kul att få nya segel då de är gratis eller nästan så!!!
    Ingen hund biter den hand som föder den……………………….

• anonym-anvandare

Medlem
    12 oktober, 2001 vid 19:05

och nu ger ni varandra en STOR kram… dudes

• anonym-anvandare

Medlem
    12 oktober, 2001 vid 21:17

Unge man.
    Det finns ingen i detta land som får sina segel. om du tävlar få du rabatt.
    Och dom som är riktigt duktiga kanske (gäller en 4-5st) så kanske du kan få en 30% inte mer. Gillar voodoo sina north låt honom göra det.
    Själv seglar jag Nisse P. Av gammal vana.
    Vi har inget riktigt forum för test av prylar i Sverige just nu så var tacksam för all info du får. Bilda dig sedan en egen uppfattning.
    Vad Voodoo har och jag har är ett brinnande intresse för denna sport.
    Och han försöker hjälpa folk och delge dom sina kunskaper.
    Så var glad att han och några till fortfarande håller denna konf vid liv.
    För tyvärr så håller den på att dö pga av att en massa idioter hugger hela tiden.
    Länge leve dom som fortfarande försöker hjälpa folk.

• voodoo

Medlem
    12 oktober, 2001 vid 21:42

Och av vilken anledning skulle jag ljuga om vad jag tycker??
    Jag har seglat med North sedan 93-94 av bara en anledning, och det är knappast priset (dom är långt ifrån gratis), utan för att jag tycker att deras segel är av bästa kvalitet och har egenskaper som JAG (och många andra) gillar !!
    Och vill du inte tro vad jag skriver om seglen så är ju det upp till dig, du är fri att bilda dig en egen uppfattning !!

• krille

Medlem
    12 oktober, 2001 vid 23:30

Vad är detta för snack, du anonyme snubbe! Måste han svara på ditt superkorkade inlägg? NOT , ge fan i och dissa folk som snackar för bu och bä för denna konf tenderar och likna skit med dina typer av inlägg. Voodoo talar för sin sak och ge fan i honom. Om han är sponsrad eller inte är väl inte din ensak eller? Du snackar om att lovpriset blir tveksamt!!!!! Tror du på allt du läser i katalogerna?????? Trodde inte det!
    /Krille

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.