• Publicerad av eddie på 16 juli, 2008 vid 10:42

Är det någon som har erfarenheter av att kitea i Dubai.
    Jag har googlat en del, men det är svårt att avgöra vad som är objektiva åsikter.
    Det verkar iaf vara lättvindskiting?

Är det någon som har andra erfarenheter av att bo där?

cortex svarade 16 år, 8 månader sedan 3 Medlemmar · 4 Svar
  • 4 Svar
  • cortex

Medlem
    16 juli, 2008 vid 11:22

Kolla med Kalle Tomczak, tror han bor där nere för tillfället. Han finns på Kitenation och heter ”kjt”. Han var inloggad för bara någon dag sedan och skrev inlägg.

Jag fick ett par grymma dagar nere i Qatar (typ mini-landet brevid) i höstas i 8-12 m/s… så det verar ju kunna vara annat än lättvind också.

/Kaj(Tech)

/Kaj(Tech)

• jonasm

Medlem
    16 juli, 2008 vid 13:34

Dubai är inte speciellt bra för kitning. Jag bodde där 6 mån 2004-2005 och kan bekräfta att det är lättvind som gäller. Alla körde då med 16-20 kvm kites och det blåste max 1 dag av 4 under vinterhalvåret. Tror inte det är bättre på sommaren och då blir det +40 grader och inte kul att vara utomhus

PKRA var där i 3 dagar och fick ställa in freestyle delen pga ingen vind.

Fördelen är att man kan kita 5 min från centrum och att man då kunde köra rakt ut på stranden och parkera bilen.

Kites kostade då ~50% av vad de kostade i Sverige, så shoppa grejor om du är där.

• jonasm

Medlem
    16 juli, 2008 vid 13:39

Quatar kan vara bättre, har ingen erfarenhet av det men det ”sticker ut” från arabiska halvön vilket kan göra att det blåser mer där. I Oman, på spetsen längst österut, blåser det iallafall klart mer än i Dubai/Abu Dhabi:

http://www.mapsofworld.com/qatar/maps/location-map-of-qatar.jpg

Jonas

• cortex

Medlem
    16 juli, 2008 vid 13:42

Japp, kan säkert stämma. Fin åknig fick jag iaf. 😀

/Kaj(Tech)

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.