Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Konfen Vindsurfing › dubbel loop
-
gör och gör, det kan ju knappast kallas sätta en table + 2ggr framåt. Brutalare krasch får man ju leta efter…enligt samma modell vill jag gärna påpeka att jag i så fall kan “göra” både dubbla framåt och pushloops – men med ungefär samma slutresultat…
-
En version som “i teorin” (som det så fint heter) inte borde vara omöjlig, så länge någon annan än jag provar, är en Push-Framåt. En ganska najs version av Bakåt-framåt, eller vad tror ni? Att döma av de rejält höga pushloopar jag såg i Guincho i somras så finns det tid till diverse roligheter på nervägen. Dessutom har väl push-loopen fördelen att man kommer ut i ett mer “framåtvänligt” läge än efter en bakåtloop?
Snacka om att man kan försöka verka insatt i något som man själv inte är i närheten av… 😉
Loopa på!
-
DU sänder ut ett s.o.s till dig….
Hur får man kontakt med dig….finnes email osv, för dubbelloop snack?? -
Enligt http://www.north-windsurf.com så har Teritahau satt trippel redan och är, ska, åka till Marocco för att få detta på bild.
-
Om jag inte minns fel så snackade Bringdal om att göra en clew-first bakåt för att sedan gå in i en framåt. När han blev pressad på om han verkligen satte den så sa han att han i varje fall visste hur han skulle göra i teorin…ungefär som oss andra…fast lite lägre ribba på tricken…
/Christian
Log in to reply.