Senaste nytt Forums Vågsurfing Duck diving

• Duck diving

Publicerad av rakie på 27 augusti, 2004 vid 13:59

Har precis börjat surfa. Men har problem att dyka med min 7’3” bräda. Är 180 lång och väger 70 kilo. Är det för lite för att lyckas trycka ner brädan under vattnet? Ska jag kanske skita i duck diving och bara köra turtle rolls istället?
    Tack för hjälpen

rakie svarade 20 år, 5 månader sedan 2 Medlemmar · 2 Svar
  • 2 Svar
  • anonym-anvandare

Medlem
    27 augusti, 2004 vid 14:07

hmm.. att du säger att du har en 7.3:a säger inte så mycket. den kan vara stor och den kan vara liten i volym som självklart avgör hur svårt det är att duckdiva(teknik är ju självklart en punkt också). men om du har en typisk bic 7.3:a så tycker jag nog att du kan överge duckdiven i de flesta fallen(men med lite övning går det faktiskt!!!) medan om du har en gun liknande bräda så borde du kunna duckdiva riktigt bra med den. själv har jag en 7.2 gun och inga problem alls och duckdiva “stora” vågor.

/jazz

• rakie

Medlem
    28 augusti, 2004 vid 00:20

Har en Bic 7’3a. Så för väl börja köra turtle rolls och träna duck diving på dom mindre vågorna. Tack för hjälpen.

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vågsurfing Duck diving

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.