Senaste nytt Forums Övriga Surfbussen dummyfråga kanske, dodgevan däcktryck?

  • dummyfråga kanske, dodgevan däcktryck?

    Publicerad av wisco på 30 april, 2006 vid 07:43

    mm dummyfråga här, vad ska jag ha för tryck i mina däck på vanen? dodge b250.

    svenne svarade 18 år, 4 månader sedan 7 Medlemmar · 9 Svar
  • 9 Svar
  • donpedro

    Medlem
    30 april, 2006 vid 08:24

    kolla instruktions boken kanske, eller i tanklucksluckan brukar det väl ibland sitta en klisterlapp.

  • sm00rph

    Medlem
    30 april, 2006 vid 08:38
    donpedro wrote:
    kolla instruktions boken kanske, eller i tanklucksluckan brukar det väl ibland sitta en klisterlapp.

    jao eller så klisterlappen på kanten på nån av dörrarna..

  • wisco

    Medlem
    30 april, 2006 vid 10:05

    har bara en haynesbok och hittar inte trycket där. Får leta klisterlapp på bilen då, tack för tipsen.

  • wisco

    Medlem
    1 maj, 2006 vid 05:59

    finns inga klisterlappar på bilen heller.. ingen som kör dodge och har instruktionsbok eller klisterlapp som kan dela med sig?

  • fastforward

    Medlem
    1 maj, 2006 vid 08:04

    Det är lite lurigt det där med däckstryck tycker jag. Det som står i instruktionsboken gäller ju bara för orginaldäcken – men vad händer om man byter till lågprofildäck exempelvis?

  • sm00rph

    Medlem
    1 maj, 2006 vid 18:06
    fastforward wrote:
    Det är lite lurigt det där med däckstryck tycker jag. Det som står i instruktionsboken gäller ju bara för orginaldäcken – men vad händer om man byter till lågprofildäck exempelvis?

    vissa lågprofilare kan de va uppåt 3 kilo som de ska va i

  • jat

    Medlem
    1 maj, 2006 vid 20:14
    wisco wrote:
    finns inga klisterlappar på bilen heller.. ingen som kör dodge och har instruktionsbok eller klisterlapp som kan dela med sig?

    Hej
    Klippt från bythjul.com.
    “”Var finner jag information om vad jag ska ha för lufttryck i mina däck då?
    Det rätta lufttrycket finner du i ditt fordons manual (brukar också finnas info i tanklocket eller dörrsidan). Men utifall du får problem; ta kontakt med din lokala bilverkstad eller liknande. Fråga om du kan få hjälp med att få reda på din bils maxvikt, dina kalla däcks lufttryck och däckstorleken rekommenderad av fordonstillverkaren. Uppge alltid vilka däck som sitter monterade.””

    Låter som ett samtal till en hygglig verkstad är lösningen.
    mvh
    ///Jonas

  • poppo

    Medlem
    2 maj, 2006 vid 13:48

    hmm.. vad är det jag har i min nu igen? tror jag kör med uppåt 3kg, men ska kolla om jag hittar nån info i min manual. – återkommer!

    wisco wrote:
    mm dummyfråga här, vad ska jag ha för tryck i mina däck på vanen? dodge b250.
  • svenne

    Medlem
    2 maj, 2006 vid 15:21

    Dodge Van, har du inte C-däck? I alla fall så står min-max däckstryck på däcket. Tror att du landar på mer än tre kilo, säkert runt 4.

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Övriga Surfbussen dummyfråga kanske, dodgevan däcktryck?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.