Senaste nytt Forums Vindsurfing Slalom, Speed & Racing Dunkerbeck på sina nya Severne Code Red

• Dunkerbeck på sina nya Severne Code Red

Publicerad av tobhed på 9 januari, 2009 vid 13:04

Tydligen ska han ha hunnit vara med på sluttampen av designen av de nya seglena. Severne går i alla fall mot strömmen och släpper nya Code Red i hela 14 storlekar…

eller vad sägs om 5,0 5,4 5,9 6,2 6,5 7,0 7,5 8,1 8,8 9,6 9,8 11,0 11,7 12,5

Jag tycker i vilket fall att de ser riktigt snygga ut =)

hanko svarade 15 år, 9 månader sedan 12 Medlemmar · 16 Svar
  • 16 Svar
  • klang

Medlem
    9 januari, 2009 vid 13:18

Jepp, men de kunde använt ännu mera svart, men de heter ju Code Red och inte Code Black… 🙂

• glader

Medlem
    9 januari, 2009 vid 14:17

Tror jag satsar på tre slalomsegel nästa säsong: 5.9, 6.2 & 6.5

• hanko

Medlem
    9 januari, 2009 vid 14:35

@glader 524641 wrote:

Tror jag satsar på tre slalomsegel nästa säsong: 5.9, 6.2 & 6.5

Verkar lite långt mellan storlekarna……:laugh:

• glader

Medlem
    9 januari, 2009 vid 15:08

Jo, men jag räknar med ett grymt register i sådana här race segel

• hanko

Medlem
    9 januari, 2009 vid 17:36

@glader 524651 wrote:

Jo, men jag räknar med ett grymt register i sådana här race segel

Glömde säga att dom ser grymma ut…! Grattis Severne-Team-Riders!! Å Dunkens karaktäristiska stil funkar oxå verkar det som….!

• petter

Medlem
    9 januari, 2009 vid 17:42

jag trodde baby-rosa var robbys färg?
    men det är väl min skärm antar jag…

• faster

Medlem
    9 januari, 2009 vid 19:10

Klart att man ska köpa segel efter färgen?

• andersbq

Medlem
    9 januari, 2009 vid 19:56

@Petter 524678 wrote:

jag trodde baby-rosa var robbys färg?
    men det är väl min skärm antar jag…

Robby? :confused2: :confused2:

• rosen

Medlem
    9 januari, 2009 vid 22:08

kan ha sett honom på håll idag körandes vid sitt hus på Gran Canaria. Var sjukt långt borta men rött och snabbt när ingen annan trodde sig kunna plana.

Vore skoj och se honom lite närmare nu när det blåser lite i några dagar, men man lär vara ute själv på vattnet och han hänger en bra bit nedåt kusten

• kapten-k

Medlem
    9 januari, 2009 vid 22:19

@faster 524692 wrote:

Klart att man ska köpa segel efter färgen?

Pryde borde väl byta snart! Apelsinfärgen e rätt trist

• rosen

Medlem
    10 januari, 2009 vid 23:53

idag hade han 3 följeslagare som rejsa lite och visst funkar färgen i grupp så det är bara att slå till gubbar 😉

Synd att dem ska vara så jävla snabba så man inte kan komma nära och se honom i aktion. Nästan så det är värt en 3km promenad tillbaka för att slöra ner dit dem hänger…

• benke-2

Medlem
    11 januari, 2009 vid 04:54
    rosen;524906 wrote:
    idag hade han 3 följeslagare som rejsa lite och visst funkar färgen i grupp så det är bara att slå till gubbar 😉

Synd att dem ska vara så jävla snabba så man inte kan komma nära och se honom i aktion. Nästan så det är värt en 3km promenad tillbaka för att slöra ner dit dem hänger…

Det är lugnt.. går ju inte så snabbbt i 8 ms även för Donki, så du kan ju slöra ner och hangarounda lite.
    Säg till att han får byta färg på mastfickan.
    Ser ju ut som en blöt papp-prototyp lr nåt.

• tobhed

Medlem
    3 februari, 2009 vid 11:48

Såg förresten att även Karin Jaggi har skrivit på för Severne. Seglar hon F2 fortfarande eller kommer hon också segla Starboard inom kort?

• imported_macts

Medlem
    3 februari, 2009 vid 12:40

@tobhed 528507 wrote:

Såg förresten att även Karin Jaggi har skrivit på för Severne. Seglar hon F2 fortfarande eller kommer hon också segla Starboard inom kort?

Hon är väl väldigt involverad i F2 numer och polar med shaper Diethelm, så om dom inte konkar så lär hon ju va kvar där tror jag….

• larsd

Medlem
    3 februari, 2009 vid 17:56

@MacTS 528515 wrote:

Hon är väl väldigt involverad i F2 numer och polar med shaper Diethelm, så om dom inte konkar så lär hon ju va kvar där tror jag….

Yup, hon är till och med marknadschef, gut att förhandla sponsorkontrakt med sig själv …

Sida 1 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Slalom, Speed & Racing Dunkerbeck på sina nya Severne Code Red

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.