• Durban, SA

Publicerad av fredrik-no1 på 5 juli, 2007 vid 09:22

Tjena,

Jag kommer eventuellt vara tvungen att vara i Durban (Sydafrika) med jobbet under augusti, september och oktober. Ni som varit i SA, är Durban med omnejd bra för kite? Om ni har några schyssta links med info så hade det också varit toppen.

/Freddan

eddie svarade 17 år, 2 månader sedan 5 Medlemmar · 5 Svar
  • 5 Svar
  • gogga

Medlem
    5 juli, 2007 vid 09:33

stackare

• larssa

Medlem
    5 juli, 2007 vid 09:58

Var i Durban för 6-7 år sen och då kitesurfade jag inte, men jag vet att det är gott om vanlig vågsurfing där och shyssta stränder så det borde ju vara ok. Tycker lite synd om dig 😉

• nundy

Medlem
    5 juli, 2007 vid 13:54

http://www.wavehouse.co.za/
    Don’t miss it!!!

• fredrik-no1

Medlem
    10 augusti, 2007 vid 13:21

Jag ar i Durban nu och korde min forsta session pa Durban Kite Beach igar. Gott sam satan med tremetersvagor och 8 m/s. Knappt nagot folk heller trots det var helgdag. Blev dock ganska kort eftersom kajten fatt en skrama pa flyget och slappte ut luft. Lyckades aven fa min ena fotstropp att lossna.

De har javla fin service med nagra killar som pumpar dina kites, packar ihop dina grejjor, hjalper dig launcha och landa for 18 spann om dan. En av dom lagade ocksa min punkterade kite over natten.

Den enda smolken i bagaren har nere ar att det fan ar livsfarligt att bege sig ut nar det ar morkt (som det blir halv sex). Fick en instruktion nar jag akte med en local om att halla dorrarna lasta och inte stanna for rodljus i vissa delar av stan.

Nasta gang jag aker ner (i borjan av september) ska jag ta med kameran och posta lite pix.

/Freddan

• eddie

Medlem
    10 augusti, 2007 vid 13:26

Låter som du har det gott!
    Var rädd om dig…

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.