Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing DV film med kass upplösning

• DV film med kass upplösning

Publicerad av mozzy på 10 april, 2003 vid 08:29

Är det någon?!? som vet något om detta? HugeO kanske?
    Har en Canon MV500 (kanske inte världens bästa) med firewire. Kopplar ihop med datorn via firewire å använder Adobe Premiere 6.0. Tar man in filmen okomprimerad blir kvaliten ändå skitkass! Säg att man ”spelar in” 5 min blir filen ca. 1.2gB stor, vilket är bra mycket mer än en okmprimerad DVD film. Det står att upplösningen är 720*576 men det går inte ens att jämföra med tex HugeO´s film från Cabarete, (både kvalitetsmässigt och en del trix grin.gif).
    Är det NÅN som vet hur satan jag skall göra för att fixa till detta enkla?!? problem? Å hur satan komprimerar man om till ex.vis. Div-X?

Tack på förhand…….. hälsn amatörfilmaren! smirk.gif

hugeo svarade 22 år sedan 2 Medlemmar · 1 Svar
  • 1 Svar
  • hugeo

Medlem
    10 april, 2003 vid 12:37

tjaa

filmen klipptes i Premiere 7 el 6 vet ej, är inte bäst på Premiere använder själv Ulead Media Studio eller Final Cut pro, vår film var filmad med Chrilles kamera en canon 3chips kamera.

Jag komprimerade sedan filmen med Final Cut pro och senaste divx pluginet som går att stjäla på divx.com, det är lite krångligt att ställa in allt rätt men det går. jag kan rekomendera följande kameror:

SONY TRV-100 typ liten och smidig men endå super bra kvalle, 3chipp

SONY PT 101 el 100 bra 1chips kamera, väldigt liten o smidig!

Canon har annurlunda(kanske bättre) färg! kan inte namnet på den vi använder.

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing DV film med kass upplösning

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.