• Dyr sport!

    Publicerad av sinclair på 7 maj, 2004 vid 07:12

    Att vindsurfa är fan nästan lika dyrt som att köra STCC med egen finansierad bil.
    Kanske inte riktigt men det känns så i dag i alla fall.
    Var ute och surfade i onsdags, körde på ett sandgrund villket medförde att jag fick ett ordentligt kast fall och knäckte min mast.
    Fixade en ny i går och var ute och seglade, allt funkade bra och jag tänkte testa en framåt. Vet inte hur det gick till men jag körde armen genom seglet när jag landade och drog sönder bommen med andra handen.
    Så på 2 dagar så har jag pajat en hel rigg. Nypris för riggen ca: 6900 kr. Nu kommer jag inte köpa en helt ny rigg men jag köpte en mast i går och 2 nya bommar. Det sved ganska häftigt i plånboken.
    Det ser ut att blåsa bra även i dag och jag undrar om jag skall våga mig ut? Mitt facit ser inte allt för bra ut, med min tur så knäcker jag nog brädan i dag. Eller så bryter jag något i min kropp.

    Hur som helst så är det en jäkligt rolig sport men ibland undrar man vad man håller på med.

    vinta_kestrel svarade 20 år, 4 månader sedan 17 Medlemmar · 25 Svar
  • 25 Svar
  • nordgren

    Medlem
    7 maj, 2004 vid 07:27

    Jo det är just det, fan vad pissed off man blir när man kör sönder något!

  • kamaaina

    Medlem
    7 maj, 2004 vid 08:23

    Jag vet hur det är…men som du sa…det finns gott om master, bommar, segel, brädor osv….(vill inte låta som en moralkärring men…) ett brutet ben är inte lika lätt att fixa, hade armen istället gått av hade det inte blivit ngt mer surf förrän i Juli och alla vet ju att juli inte ed en bästa månaden för vindsurf. Förra året tror jag varje surfdag kostade mig ca. 700-1000 spänn, så förhoppningsvis har du sabbat tillräckligt med prylar för i år.
    Good Luck
    ps. Aldrig sluta tricka för attr man e orolig för prylarna, kör hårt!!!!

  • anonym-anvandare

    Medlem
    7 maj, 2004 vid 08:25

    Handla utomlands så blir det inte dyrt!

  • basse

    Medlem
    7 maj, 2004 vid 08:27

    700-1000.- satan.. tror du måste försöka komma ut oftare så du får fler dagara att slå ut skadorna på. Men jag håller med, det kostar på. Men jag har slutat tänka på det nästan… men vill ju surfa och vet hur man blir när man inte kan..

  • fiskmas

    Medlem
    7 maj, 2004 vid 08:30

    Hoppas du plockade ut grejorna på försäkringen.
    Bryter man ett ben så får man ju pengar för sveda och värk på försäkringen. Allt har en fördel.

    Mer trasiga saker åt försäkringbolagen!

  • sinclair

    Medlem
    7 maj, 2004 vid 08:34

    Ingen försäkring, så det blir skattade pengar ur plånboken, hade jag haft försäkring så hade det inte bekommit mig ;(

  • markram

    Medlem
    7 maj, 2004 vid 08:34

    Kör på beggade prylar.
    Då svider det inte så illa smile.gif smile.gif

  • sinclair

    Medlem
    7 maj, 2004 vid 09:01

    det är det jag gör, men jag gav 2400 för mast, 2300 för segel sen hade jag en local spiritbom som kostade 900kr. Nypris för det hade varit 3200 för mast och 3700 för segel.

  • fastlandsguten

    Medlem
    7 maj, 2004 vid 09:12

    jag tror det är dyrare att hålla på med hästsport…

  • sinclair

    Medlem
    7 maj, 2004 vid 09:21

    smile.gif
    Andra dyra sporter
    Hästpolo
    Motorsport
    Segling
    Segelflygning

    Golf känns som en jäkligt billig sport om man tänker efter, jag undra varför golf fått en sådan överklass stämpel?

    Vindsurfing är nog dyrare om man inte räknar medlemskap i en golfklubb. Fan grabbar vi får börja att ha på oss klubb blazers med vindsurfing loggor när vi åker till surfet!!! wink.gif

  • styret

    Medlem
    7 maj, 2004 vid 10:07

    vi snackade om det där på stranden häromdan.
    fan det är ju en fröjd att slänga ut pengarna på prylar, den som ahr mest grejer när han dör vinner.
    trasha prylar är min specialité. har dock inte hittat formen riktigt i år. bara ett segel än så länge smile.gif

    nä men alvarligt talat visst är det tråkit när prylarna går men då är det basra att le åt hur kul man hade när man trashade dom. samt att lära sej ha lite nollprestige-anda. Kommer nån och kommenterar att jag har en gammal eller lagad bräda och säjer att man måste ha nyare grejer så är det bara att be personen stoppa sina nya grejer där solen inte skiner och månen inte lyser, min gamla twintip från 99 mår itne dåligt av en ding till. det är hur kul man ahr på vattnet som räknas. När man bröjar trasha prylar är ju när man vågar testa nya grejer och då har man roligast.

    nu gled jag väl ifrån ämnet men jag var tvungen att få det här ur mej.

  • stinger

    Medlem
    7 maj, 2004 vid 11:02

    laugh.gif Biltema säljer golfset, klubbor och nån bag 1890:- tror jag. Snobbstämpeln borta?

  • calle_b

    Medlem
    7 maj, 2004 vid 11:10

    Jo, det händer att man vaknar upp då och då, typ den 30:e varje månad, och undrar vart pengarna tog vägen?
    Det är juh inte billigt direkt, och sen är det juh en prylhysteri som heter duga… Självklart är det ens eget val att köpa beggat eller nytt, men håll med om att packa upp en helt ny bräda, eller sproilans segel är en gryyyyym känsla….

    Löjligt mycket går åt bara för man vill ha prylarna fräsha o nya. F-n att man inte kan hålla sig ekonomisk…..

    Jaja, dyr sport, underbart skön. Värd varenda krona(typ).

    Ha d gött

  • kamaaina

    Medlem
    7 maj, 2004 vid 11:43

    Vad har ni för försäkringar då…?

  • mattap

    Medlem
    7 maj, 2004 vid 11:45

    allvarligt jag tror man bränner mer än vad man tror, jag började räkna ihop för ett tag sedan och blev nästan gråtfärdig, och då har jag ändå köpt begagnade prylar rätt billigt, jag har slutat räkna nu men en sak är säker, det är den överdjävligt dyraste hobbyn jag pysslat med. Motorcykeln var mkt billigare!

    Nybörjarpaket = 3500
    torrtdräkt = 3500
    ny bräda = 6500
    nytt segel = 3100
    2 master =??
    mastfötter, ännu mer segel, våtdräkt, pryttlar, boardbag, segelbag mm mm blush.gif(

Sida 1 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.