• e det lönt?

Publicerad av mjersen på 25 oktober, 2005 vid 19:04

funderar på att inskaffa en 6m2 kite.. frågan e om det e värt att lägga pengar på en sån liten drake om man bor i sverige?

patrikol svarade 19 år sedan 6 Medlemmar · 7 Svar
  • 7 Svar
  • fifi

Medlem
    25 oktober, 2005 vid 19:08

ja för jag har en du kan få inskaffa:)

• luuddee

Medlem
    27 oktober, 2005 vid 07:03

ja o ja har en 7a.. det e då det e som bäst o köra ju..

• sidpiraya

Medlem
    27 oktober, 2005 vid 07:12

Har en billig 7:a perfekt storm drake

• mjersen

Medlem
    27 oktober, 2005 vid 13:56

jag har en 9,4m2 nu med korta linor..blir det inte för lite glapp mellan 7 och 9,4, hade mer tänkt mig en 6a..hur mycket är billigt?

• sidpiraya

Medlem
    27 oktober, 2005 vid 13:59

svårt att säga det var på modet att sälja billigt innan i dag nu är det dyrt som gäller 🙂

si så där en 1700:- billigt eller 2700:- dyrt

• bohm

Medlem
    27 oktober, 2005 vid 17:24

har du en nia skulle jag sattsa på en 6:a.

Jag har en 7:a och har varit överriggad 2 gånger i höst… när det kommer upp i 14-15 m/s är t.o.m. en 7:a stoooor, tycker en som väger 65kg…

Men det har ganska stor betydelse vilken drake man har. En polare har en Naish ARX 7m2 från -01 och han var tok-överriggad med den. Sen testande han min JN 7m2 från -05 och då var det inga problem alls.

• patrikol

Medlem
    27 oktober, 2005 vid 19:04

Jag väger 92 kg och min 7a funkar utmärkt i 15 m/s men det är väldigt mycket vind så man måste vara ytterst försiktig.

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.