Senaste nytt Forums Vindsurfing Slalom, Speed & Racing Early warning, King of Devils vecka 29, 30 och 31

• Early warning, King of Devils vecka 29, 30 och 31

Publicerad av andersbq på 15 juni, 2010 vid 07:55

Eftersom det inte blev någon tävling på Fuerte så ordnar vi istället en kul GPS-tävling på Karpathos hos Chris Schills fantastiska speedanläggning vid Devils Bay.
    Vi kommer att ha speedbanan avlyst från kitare och freestylare minst 3 timmar varje dag. Upplägget är att kora en King of Devils (bay) varje vecka där de tre bästa dagarnas 10 sekundare per vecka räknas. På så vis kan många vara med trots olika ankomstdagar.

Just nu börjar det dyka upp många restresor så det är bara att boka! (Brädfrakten med Apollo kostar bara 400:- per flygtur.)

Tveka inte, häng med och prova på att segla speed på riktigt!
    Eftersom det inte är någon världscup så kan man stå och vila på revet vid startgrinden (precis där alla seglarna på bilden nedan befinner sig).

Vindgaranti och Chris & Co lovar att hämta alla som tröttnar med sina gummibåtar!

Dessutom är Karpathos ett mycket trevligt semestermål som passar såväl fru, småbarn som svärmor. Eftersom det är tävling varje dag så har du en utmärkt ursäkt att låta dem vara ifred på dagarna.

seve1000 svarade 14 år, 5 månader sedan 8 Medlemmar · 16 Svar
  • 16 Svar
  • seve1000

Medlem
    15 juni, 2010 vid 12:10

Låter hur kul som helst.
    Jag har redan bokat resa dit i september 2e-16e så jag får nog svårt att kunna hänga med någon av veckorna 29-31.

Mvh.

• surfan

Medlem
    15 juni, 2010 vid 21:22

Boka om!!!

• tobhed

Medlem
    15 juni, 2010 vid 21:25

Det heter väl förresten inte devils bay längre…

• mackee

Medlem
    15 juni, 2010 vid 21:55

jo vecka 29-31

• andersbq

Medlem
    16 juni, 2010 vid 04:59

N.O.R. King of Paradise (bay) – weeks 29, 30 and 31

Duration of contests
    The contest will take place during week 29, 30 and 31. 19th July – August 8th.

Organizer
    The event is organized by Torkelstorp Vindsurfingklubb.
    http://ttvk.se
    Contact persons: Anders Bjorkqvist, anders(a)bjorkqvist.org

Chris Schill Procenter Paradise bay (Devils bay), Afiarti, Karpathos Greece.

Race
    The best 3 days a week of every sailor will give the rank for the King of Paradise. Each week is a different contest. Upload your best 10-second run from the current race day in GPS speedsurfing.com. In this way we can all participate, despite different arrival days. Every rider should also report his/her best 10-second run (display) everyday at the notice board at the Procenter before 19.00 every evening.

Best speed
    We count only one of the participant’s best 10-second average speed per race day. 07.00-19.00. The session must be uploaded to the GPS Speedsurfing ”Karpathos” not later than 15th of August.
    Furthermore, so you should mark the event as “King of Paradise 2010”. Be prepared to RTK can recover samples of your file.
    If the participant has an Amaryllo, GT11, GT31 device, you should always use the timing from that device.

Facilities
    The speed course at Paradise bay (Devils bay) will be clear at least 3 hours a day, free from kite- and freestyle-riders. Every competitor can book storage and airport pickup at Chris Schill Pro Center, 65 EUR one week, 90 EUR for two weeks. That also includes all services at the center, as rescue pickup etc. http://www.chris-schill.com/2010 We do not have to pay for extra equipment (additional boards and rigs).

Entry fee and prize
    We do not plan to take any entry fee. The winner will get the title “King of Paradise week XX”, a diploma and a lot of respect!

Safety
    Each participant should take responsibility for himself and can be disqualified if he/she exposes herself or others at unnecessary risk. If you use extra weights a vest must support the weights or equivalent that provides a positive buoyancy of the weights. Wetsuit, etc. are not counted as flotation devices. Failure to provide help to those who show emergency signal will be disqualified. Anyone who gives assistance to such an extent that he/she does not itself implement the competition can apply to have estimated results of the race.

Disclaimer
    Every rider has responsibility for himself. He/she has to have all insurances needed. TTVK will not take any responsibility for rescue operations nor racing accidents.

Equipment
    Just windsurfing equipment is approved. It is therefore the same rules that apply to GPS speedsurfing.com

Considerations
    Why a race? When a race is proclaimed every rider perform the little extra!
    But the most important thing is not to win but to enjoy and have fun together!

• tobhed

Medlem
    16 juni, 2010 vid 07:44

härligt initiativ ABQ i vilket fall, tror tyvärr inte att jag kommer att vara på plats 🙁

• seve1000

Medlem
    16 juni, 2010 vid 09:03

Surfan, jag har svårt att få till det även om jag vill.
    Jag drog tidigt i detta med att boka en resa på sommaren men då ingen kunde bestämma sig så planerade jag upp mitt jobb/semester och bokade resa i september.

Funderade en kort stund på att åka ner en vecka själv bara för att få köra med er men löser inte detta på jobbet som det ser ut nu.

Mvh

• andersbq

Medlem
    16 juni, 2010 vid 09:03

It’s a great idea . May we could make a party at the end of the Race?

Please change the title of the winner in
    N.O.R. King of Paradise (bay)? Because there is no Devils Bay anymore we changed 3 years ago the name of the bay. And we don’t like to pick up the old name.

For pick-up equipment I need only the flight-details and how many boardbags.

Best regards from Karpathos and see you soon…..Elke & Chris Schill

• glader

Medlem
    16 juni, 2010 vid 15:13

Ni som varit där: Finns det hotell med bra uppkoppling och möjlighet att köra vpn etc.? Funderar på om jag skulle kunna åka en vecka, surfa 3-4h per dag och sedan sköta jobbet övrig tid.

• andersbq

Medlem
    16 juni, 2010 vid 17:38
    glader;617448 wrote:
    Ni som varit där: Finns det hotell med bra uppkoppling och möjlighet att köra vpn etc.? Funderar på om jag skulle kunna åka en vecka, surfa 3-4h per dag och sedan sköta jobbet övrig tid.

Du kan kanske t o m sköta det från trådlösa nätet på Chris Schill Procenter.
    Surfa en timme, jobba en timme osv! Du kan ha din laptop inne på deras kontor när du surfar.

• seve1000

Medlem
    16 juni, 2010 vid 19:04

BQ har du någon lösning på vem som skall driva mitt bygge så jag kan åka ner?
    Jag har för mig att Surfan är i branschen han kanske kan ställa upp?

• jester

Medlem
    16 juni, 2010 vid 20:21

Jag lät tom min laptop ligga i mitt bås när jag inte använde den. Väldigt låg brottslighetgrad på ön…

• lasso

Medlem
    20 juni, 2010 vid 08:30
  • seve1000

Medlem
    20 juni, 2010 vid 12:56

Jag har bokat resa i September men tänker försöka vara med även på King of Paradise.
    Vilka flyger ni med?
    När åker ni? Jag åker bara en vecka i juli om allt nu vill sig.
    Vart bor ni?

Skall jag boka bara flyg med Apollo sen resten själv?

• andersbq

Medlem
    20 juni, 2010 vid 18:04

Jag mailar dig, bästa vinden är i skarven juli/augusti, inte alls i september!

Sida 1 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Slalom, Speed & Racing Early warning, King of Devils vecka 29, 30 och 31

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.