Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Slalom, Speed & Racing › Early Warning King of Paradise 2012
-
Yo!
Låter intresant med rummet.
Pris?
Hur funkar det med jag (2 veckor) från 26 e + Pettski från 2 Augusti.
Är det någon sistaminutare som vill vara med å dela? -
Benke, jag skickar dig ett PM samt kontaktuppgifter till Elena.
-
Nu är det mindre än en vecka kvar till årets absoluta höjdpunkt i speedvärlden. Karpathos-tävlingarna har pågått sedan 2006 vid denna tiden på året och det är inte en slump. Mellan PWA Fuerteventura och Turkiet är det en lucka på ett par veckor och mellan detta ligger den lilla fina ön Karpathos.
Eftersom vi har några förstagångsseglare kommer här några tips inför packningen.
Devils Bay eller numera Pardise Bay (eller Paradice Bay som det står på läktaren) är en sk teknisk spot i speedvärldscupen. I detta fall innebär det bl a att det är extremt byigt, samt att det är bra att kunna ta bra höjd. Om man är ny så bör man:
– Om man bara tar med en enda bräda, ta med en slalombräda runt 55-58cm bredd.
– Komplettera med en mindre bräda om du vill ha med en till, inte fel med en riktigt liten slalombräda eller en lättseglad speedplanka.
– Segelstorlek är 6 – 7 m2. Så 6,3 och ett 7,0 är det som seglas mest med. Om man ska ta med ett 3:e så är det snarare ett 5,6 än ett 7,8.
– När det gäller fenor så är det raka som gäller. Det finns INGET sjögräs. Vanliga storlekar är 26 och 28 cm. De “nya” fenorna typ Slingshot är mindre bra då det är duktigt med vågor på kryssen och det är bra med grejor som inte släpper på vägen upp.
– I övrigt så är det bra med lite reservdelar i packningen, någon extra bom och mast som passar 6,3 och kanske någon extra latta och hängsele tamp och krok.
– På säkerhetssida så är det hjälm som gäller och har du ingen viktväst så är en flytväst inte fel. Det är skönt att ligga och vila lite i bortesta viken.
– Våtdräkt behövs INTE. Men tunna skor är nästan ett måste, det är vassa klippor att trippa runt på.
– Det är rejält varmt, jag kör alltid med en camelback.
– När det gäller övriga kläder, så tänkt på att det är ca 23 C på natten och 30 C på dagen, och typ 25 C i vattnet.
– Vad jag vet så fungerar både bankomater och kreditkort, men Chris Schill föredrar stora sedlar!PS Jag kommer att avisera att vi kommer med ca 20 brädor och 40 segel, så att vi hämtas upp vid flygplatsen.
-
mackee;693532 wrote:Och jag har semester !!!!!!!!
Och min semester tar slut imorgon… 🙁
Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2
-
Dom började att stjäla virke från läktaren förra året, bara en tidsfråga innan den skulle rasa…
-
Jo en sak till. även om proggen ser “sådär” ut nästa torsdag enligt windguru, så visar detta bara grundvinden…
Så man lägger alltid på 3-4 m/s på detta: -
är det nån mer som åker ner den 26/8?
Daniel Borgelind
Markus Emanulesson
Robert Stavnås
Erik Larsson
Henrik Schill
Thomas Althin
Björn Enquist
Henrik Mard
Markus Lundvall
Anders Bergström
Anders BQ -
Jag, Anders Lundvall.
Markus Lundvall = Magnus Lundvall
Edit: Och du menar 26/7 antar jag?
Skickat från min HTC One X via Tapatalk 2
-
Jo jag med familj samt mr Bengtsson kommer en vecka from 2:a aug, ska bli nice..
-
lundvall;693613 wrote:Jag, Anders Lundvall.
Markus Lundvall = Magnus Lundvall
Edit: Och du menar 26/7 antar jag?
Skickat från min HTC One X via Tapatalk 2
Jag har fått namnen från Elke, men då kompletterar jag att vi blir 12 man som landar den 26 juli..!
Logga in för att svara.