Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Slalom, Speed & Racing › Early Warning King of Paradise 2012
-
Synd att Micke och Uffe inte kommer i år.
2 riktiga Karpathos-lovers! -
Japp då ligger prylarna packade och väntar på att ut och luftas på torsdag em
FET NAJS -
Ni lite mer erfarna. Brukar ni rulla in masterna i seglen för att få lite mer skydd eller?
-
Jag gör så
det gör seglet mer stabilt oxå så att inte lattorna knäcks -
Tror du klarar dig med 5.5an. Blåser det mer än så blir det nog svårkört hur som.
-
Gött mos. Någon taktik på att ha bräda i botten eller över segel/master bommar?
Skickat från min HTC One X via Tapatalk 2
-
lundvall;693923 wrote:Gött mos. Någon taktik på att ha bräda i botten eller över segel/master bommar?
Skickat från min HTC One X via Tapatalk 2
Se bara till att det är jämnt under så inget kan trycka hål på brädan. Linda gärna typ handduk eller kläder runt nos och akter på brädan.
-
Mården;693912 wrote:vad säger prognosen ?
ska jag lämna 5,0an hemma iår ?ser ut att bli bra med vind lördag-söndag, och du är ju en lättviktare…! (jag tar med 5,6)
-
Packa ordentligt alla som flyger från Göteborg på torsdag, inga kollin över 32 kg
När Jesper o micke åkte så var de visst nogranna… -
andersbq;693948 wrote:Packa ordentligt alla som flyger från Göteborg på torsdag, inga kollin över 32 kg
När Jesper o micke åkte så var de visst nogranna…Japp, tjejen från vanliga incheckningen eskorterade oss till “stora” incheckningen, och allt vägdes, och märktes upp med respektive vikt.
Dock fick en holländare med sig ett paket på 76 kg nere från Karpathos… 🙂
Ett tips för att skydda master är att låna mastfodral från kompisar med NP-master (dom ligger då skyddade i plaströr). Sen packade jag mina bägge brädor i sina vanliga boardbags i min dubbelbag. Funkade fint. Tog ett liggunderlag och skyddade bomhuvud i segelbagen. (mest såp att bomhuvudet inte skulle förstöra annat)
-
Jester;693954 wrote:Japp, tjejen från vanliga incheckningen eskorterade oss till “stora” incheckningen, och allt vägdes, och märktes upp med respektive vikt.
Dock fick en holländare med sig ett paket på 76 kg nere från Karpathos… 🙂
Ett tips för att skydda master är att låna mastfodral från kompisar med NP-master (dom ligger då skyddade i plaströr). Sen packade jag mina bägge brädor i sina vanliga boardbags i min dubbelbag. Funkade fint. Tog ett liggunderlag och skyddade bomhuvud i segelbagen. (mest såp att bomhuvudet inte skulle förstöra annat)
Och ni hade inget paket som vägde över 32Kg?
-
Mården;693912 wrote:vad säger prognosen ?
ska jag lämna 5,0an hemma iår ?Bra om du offrar dig, så det blir någon dag med bra tryck
-
Seve1000;693955 wrote:Och ni hade inget paket som vägde över 32Kg?
Jag tror vi klarade det precis… Mickes riggbag var väl gränsfall, och då innehöll den “bara” 2 kompletta riggar.
-
Det finns fortfarande flygstolar kvar, både från CPH och GOT den 2 augusti.
Ni kan PM:a mig om ni vill ha hjälp med hotell.
Logga in för att svara.