Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing efterlyser nyberg,hammar,brattberg!!

• efterlyser nyberg,hammar,brattberg!!

Publicerad av fredrik-plantin på 18 april, 2001 vid 15:45

tja! la in ett inlägg om hawaii tidigare å fick som svar att ja skulel se sand mellan tårna .. har gjort de.. ett flertal gånger… men skulle gärna vilja ha lite mer information .. så om killarna i rubriken ser detta så skulle ja bli glad om de kunde ge mej lite råd.. tack!

brattberg svarade 24 år sedan 4 Medlemmar · 4 Svar
  • 4 Svar
  • anonym-anvandare

Medlem
    18 april, 2001 vid 19:54

Maui bäst på höst och vår för vågsegling. Mest vind mot sommaren, störst vågor mot vintern.
    Summa: Mars och April går det av!!!
    även hösten ska vara bra! November, kolla med Marcus Bohman!!!

Hus hyr man lämpligtvis tillsammans,på North Shore helst runt Paia,Kuau, 20 dollar per pers/dygn får man vara riktigt nöjd med för då får man Svensk villastandard, med det går att hitta billagare ställen i Haiku & Makawao (upcountry)Kolla: http://www.mauiwindsurfari.com

Utrustning köp eller hyr på Hi-Tech Maui, snacka med Alex, svensk kille på ön.
    Det senaste går att hyra och köpa!!! Köp lätt beg. proffsprylar till halva priset!!! Snacka med Alex !!!
    Beg,bil hyr man billigt på Word of Mouth, eller dyrare på AVIS.

Lycka till

Mahalo

Calle Nyberg

• fredrik-plantin

Medlem
    18 april, 2001 vid 20:23

tack skaru ha! …kan man inte ta me grejerna? måste man hyra eller köpa? å bilen kan man inte köpa nån gammal skrutt? blir inte de rätt dyrt å hyra alla grejerna en månad eller 2?.. och om man ä 2 st kna man inte hitta nån liten lägenhet eller typ youth hostel?… fö ni va väl rätt många när ni åkte i sand mellan tårna?

• fredrik-b

Medlem
    19 april, 2001 vid 07:31

Plantan, är det bara du från Halmstad som åker?, jag och Johan stolt åker antagligen ner i nov-jan…du kan ringa nån dag…Är vi några stycken så kan vi fixa något lite större.
    Nu snöar det här i varberg=(
    Mahalo!
    Fred

wink.gifFredrik B S43wink.gif

• brattberg

Medlem
    19 april, 2001 vid 07:45

Självklart kan du ta med dina egna prylar.
    Självklart kan du köpa en bil istället för att hyra, det lär dock innebära en viss risk.
    Självklart kan ni bo på ett hostel eller vad som helst.

Det som kommer att kosta mest pengar är helt klart boendet och det gäller att ligga i och leta och pruta och gärna för en längre tid. Det är därför det är bra om ni är ett par stycken som delar. Jag fick för mig att jag skulle vara själv på ön ett tag men då jag började leta boende höll jag på att kissa på mig då jag såg priserna.

Kronan är ju inte så himla stark mot dollarn heller så det är bara att bita ihop, betala och se glad ut.

Presonligen hade jag med alla mina prylar men köpte ändå ytterligare en bräda med mig hem. En idé kan vara att du plockar med dig dina riggar och packar det tight, du behöver bara tre segel med dig, 4,2-4,7-5,3. har du en lämplig bräda är det heller inte fel att ta med sig, det blir ju lite billigare då. Problemet är att det börjar brinna i fingrarna efter ett tag när man klämmer på brädorna och köp/ha begäret sätter igång rätt friskt.

Om du vill kan du dra ett mail till mig på tomas.brattberg@telenordia.se

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing efterlyser nyberg,hammar,brattberg!!

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.