Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Efterlysning – nosräddare!

• Efterlysning – nosräddare!

Publicerad av toka på 4 december, 2003 vid 10:24

Hej!
    På ett uthyrningsställe i Jericoacoara hade de utrustat alla JP-brädorna med en smart mastfot. Framför masten stack det nämligen upp en ca 1 dm hög kil med ett litet hjul på toppen. Det medförde att de gånger masten tog sikte på brädnosen, rullade den alltid ner lite åt sidan istället. Enda gången jag ser att den skulle vara ivägen är väl om man håller på med något extremt tricks, vilket inte riktigt är mitt fall… ingen verkade ha några problem med den i Jeri heller!
    Är det någon som har koll på var man kan hitta en sådan här? Känner att det skulle kunna vara en bra investering nästa gång man köper en superny, dunderdyr, jättebra, skitsnygg och kanske något kastfallskänslig bräda…

drakglenn svarade 21 år, 3 månader sedan 7 Medlemmar · 11 Svar
  • 11 Svar
  • anonym-anvandare

Medlem
    4 december, 2003 vid 13:33

Du söker ”The Deviator”, kolla in länkarna nedan för mer info.
    Hade själv ett par stycken tidigare men de blev tyvärr stulna tillsammans med våtdräkter, hängselar, förlängare, fenor och hela skiten som fanns i ”min surftrunk”, suck…
    http://www.pro-techusa.com/pages/deviator.html
    eller
    http://www.windsurfing-direct.com/index.html?target=p_393.html&lang=en-us

/Måns

• JOHN_J_RAMBO

Gäst
    4 december, 2003 vid 13:37

jag har ett par st..hehe.
    Köpte ett gäng för ett tag sedan, men har aldrig använt dem smirk.gif

• basse

Medlem
    4 december, 2003 vid 13:45

.. och vart handlar man sånna i sverige?? Någon som vet?

• JOHN_J_RAMBO

Gäst
    4 december, 2003 vid 13:49

i Torslanda finns ett par som e till salu.

J-rambos Deviator shop.
    tel. 0737 17 85 03
    öppet 9.00- 15.00

• karapp

Medlem
    4 december, 2003 vid 14:58

Det gjordes reklam för dem i nån gammal surftidning jag har hemma, man kunde surra fast dem i fenboxen om man hade brutit fenan å på så sätt surfa hem, SKITBRA wink.gif

• toka

Medlem
    4 december, 2003 vid 15:07

Tack för tipsen!

Rambo, du nästan skänker bort en av dina, va´?!
    Nu blir det nog ingen surf för mig förrns till våren..men jag bor i Gbg så vi lär ses när det är dags för nya kastfall. Då köper jag gärna en av dig!

• lonna

Medlem
    4 december, 2003 vid 15:42

Har ju givetvis en gammal Deviator (mycket power i det namnet) liggandes nånstans. Har dock aldrig använt den då den följde med ett tidigare brädköp. Är det nån som har några erfarenheter av uppfinningen? Är den bra eller bara dryg och ivägen? Kanske beror lite på vilken nivå man är på…

• naish

Medlem
    4 december, 2003 vid 15:49

jag har också en sådan.

• anonym-anvandare

Medlem
    4 december, 2003 vid 17:19

Tja!

Jag har ett annat, fulare och mer nybörjarmässigt system till min Starboard. Det finns en ”nose protector” av skumgummi som limmas på nosen och vips är den dingskyddad. Säljs av surfcompaniet för 399:-
    Inget man impar med men det funkar……

MVH

JohanC

• anonym-anvandare

Medlem
    4 december, 2003 vid 17:52

Har för mig confused.gif att jag läst någonstans att man bryter sönder
    mastboxen istället när man kör med deviator är det bara en skröna någon som vet???

• drakglenn

Medlem
    5 december, 2003 vid 09:09

Kraften brukar fördelas effektivt av det lilla hjulet på delivatorn, så
    det med mastboxen behöver man nog inte oroa sig för.

Tips, köp den bara om ”bomen” träffar nosen,
    annanrs brukar mastens runda form räcka……..

Polaren köpte en för typ 400:- använde den nån gång, sen blev den liggande……..

Hmm nåja, den kom till an väning till slut,
    Jag köpte en 130 liters F2 bräda från 95 till tanten, denna blev med tiden blev en
    nybörarbräda för alla polare som va sugna att testa.
    Efter ha lagat nosen typ 1000 ggr fick jag polarens delivartor och på den brädan kom den
    till sin fulla rätt, har inte haft ett märke sen dess.

//GLENN

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Efterlysning – nosräddare!

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.