Senaste nytt › Forums › Kitesurfing › Konfen Kitesurfing › Eftermiddagssurf i Viken 30 oktober
-
Eftermiddagssurf i Viken 30 oktober
Publicerad av sourra på 30 oktober, 2007 vid 22:31Vinden började lite klent. Jag åkte runt med min tolva och kunde nätt och jämnt ta höjd. Allt jagande med kiten gjorde att min arm gav upp igen så sen när vinden vaknade blev det fotograftjänst för min del (till Nils stora glädje eftersom han både fick fastna på bild och åka på tolvan). Super…
1. Nils grabar
2. Nils stänker
3. Arild och hans lille lärjunge Jakob
4. Nils loopar
5. Oskar i en klassisk pose
6. Jakob, 3 äpplen högsourra svarade 17 år, 2 månader sedan 7 Medlemmar · 10 Svar -
10 Svar
-
Blev ju en grym eftermiddag trots lite dålig vind….
Får tacka killen med f-one 16 kiten som jag lånade så man kunde leka lite när det inte ens kändes värt att gå ut med 11an. Sen att jag fick låna både bräda o drake av sourra var ju inte fel heller så man slapp blöta ner sina egna grejer…Schysta bilder! Tur att du fick bildbevis på mina kiteloopar när du inte trodde på dem =)
-
Arild: Du tog möjligtvis inte min pump måntro? Den låg uppe vid parkeringen och var borta när vi packade ihop 🙂
-
Oskar!
Jag har säkert din pump öste in allt jag hittade, i bilen skall kolla det.
Höll på att ta med mig sourras tjej i bara farten:wink:
Bilden med solnedgången på wacko nisse blev riktigt skön.Jakob kommer bli grym, kul med lite yngre talang.
-
Den flickan var inte min så det hade inte blivit några sura miner om hon hamnade i skåpert på din surfmobil. Sen heter han Wacko-Nils, inte Wake-Nils. Det är en oturlig felstavning bakom det där missförståndet.
-
@sourra 425657 wrote:
Den flickan var inte min så det hade inte blivit några sura miner om hon hamnade i skåpert på din surfmobil. Sen heter han Wacko-Nils, inte Wake-Nils. Det är en oturlig felstavning bakom det där missförståndet.
sorry nu är det fixat.:smile:
Så det var inte din böna. där ser man:blush: -
Snyggt!
Riktigt goa bilder med mycket “soul-känsla”…spec kul att se JR på vattnet:-)
Extra cred för bild nr 4 också! Den är ju absolut i klass med Sams bild (som blev wallpaper på vilken känd kitesida det nu var….)Fråga:
Hur gör man enklast och snyggast för att lägga in “C” Copy-text i fotot, när man vill lägga upp bilder på www?Ses kanske idag på vattnet/stranden alt morgen…ha de gott!
-
Njaaa, nu ska vi inte jämföra oss med Sam men kul att du gillade bilderna. För att göra watermarks på ett smidigt sätt kan man göra så här:
1. Skapa en bild beståendes av texten du vill ha som watermark. Se till att du har en genomskinlig bakgrund. Gör gärna bilden stor så du kan passa in den på alla storlekar av bilder. Spara som photoshop-format så du kan redigera bilden senare om du skulle vilja.
2. Öppna bilden som du vill ha watermark på.
3. Kör place-commandot (ligger under “file” tror jag) och välj bilden du skapade i punkt 1.
4. Håll inne shift och dra med muspekaren i ena hörnet tills watermarkbilden har önskad storlek. Placera den där du vill ha den och klicka sen på bocken på menyraden högst upp för att fästa bilden.
5. Ändra opacity i lagermenyn så att watermarkbilden blir lagom framträdande
6. Kör rasterize och flatten image. Spara. Klart. Men kom ihåg: Gör det med måtta, det är lätt att gå till överdrift =)
Logga in för att svara.