-
Eftermonterad farthållare på T4
Jag köpte en T4 som inte hade farthållare vilket sög eftersom jag ville ha farthållare. Efter lite googlande hittade jag ett retrofit-kit som var gjort för TDI-bilar och kanske för bensinare med elektronisk gaspedal (säljaren var osäker). Kittet bestod av en ny blinkersspak med farthållarknappar och en sladd. Det skulle bara vara att montera skiten och aktivera en parameter i motorstyrenheten och sen skulle det funka.
Enligt Mechanum i Partille var det bara att glömma att det skulle funka eftersom det krävdes en massa servon och grejer och om inte bilen var kittad med farthållare från fabrik så var det inte mycket att göra åt – det skulle inte gå att ha farthållare.
När jag fick kittet var det en kabel som var separerad från resten av sladdarna och ställde till lite huvudbry men sen fick jag fatt på ett kopplingsschema och då var allt lugnt. Nu, efter några turer ned bakom säkringsfacket och några mail till de som knackat ihop diagnosprogrammet har jag en cruise control som funkar hur jävla bra som helst. Kostnad? £99 inkl frakt.
Om nån med en TDI eller en Bensinare med e-gas (jag kan förklara senare hur man avgör om det är e-gas eller ej) som vill ha farthållare i sin T4 kan jag varmt rekommendera den här skiten: http://www.carmediauk.com/store/95-VW-T4-Cruise-Control-Retrofit-Kit.html
Log in to reply.