• Publicerad av preppie på 1 januari, 2003 vid 13:59

Tjena grabs, det rockar bra harnere i Sharm (Dahab). Har fatt bra vind 5 av 7 dagar hitills. Jamn vind som fan.
    Kan rapportera att jag fick med mig hela kittet utan en extra spann!
    Ha de! laugh.gif

melker svarade 22 år, 3 månader sedan 6 Medlemmar · 9 Svar
  • 9 Svar
  • melker

Medlem
    2 januari, 2003 vid 22:46

Skall sticka iväg för att få mig lite kitekörning framöver. Vart åker jag bäst och billigast.

Har kollat upp en resa till Fuerteventura för 3100 flyg och boende, men det är i de norra delarna och där skall vinden vara sådär nu på vintern. Nån som känner till de södra delarna av fuerte, finns det nåt billigt boende där ?

Eller alla ni Egyptendiggare. Ni kankske har rätt det är dit man ska ?

Tacksam för all hjälp.

Mvh – Melker

• sirgomez

Medlem
    3 januari, 2003 vid 07:45

jag var innan jul i safaga- mycket bra!!!
    vi flög till hurghada och sen med taxi ditt. och bed’n bredfast för 12Euro på 4* hotel 🙂 vad vill man mer.
    när hade du tänkt sticka ditt? jag hade tänkt att åka igen.
    1-2 veckor.
    du kan ju slå mig ett medelande om du ska nånstans.

• anonym-anvandare

Medlem
    3 januari, 2003 vid 08:52

Sagfa,Hurughada eller Fuerte skillnader pris(rese,boende,utrustning) förhållanden vilka vindstyrkor drak storlekar skall man ta med sig.
    Kom igen skriv av er ni som har efarenheter av något eller några av ställena tänkte åka runt vecka 10. Jag är nybörjare kan tillägas körde ca 10 gånger i somras så plattvatten är att föredra.
    /Anton

• melker

Medlem
    3 januari, 2003 vid 10:09

Jag hade tänkt sticka iväg den 30e Januari och bara vara borta en vecka.

Jag får sålla mig till samma skara som Anton, har också haft ett tiotal dagar på kite så jag diggar än så länge plattvatten.

/Melker

• sirgomez

Medlem
    3 januari, 2003 vid 12:27

safaga var billigast innan jul. därför var jag där.
    drakar hade jag 10an och 12 an med mig och det var rätt bra. kanske skulle man ha en 16 också, men det var bara en eftermiddag.
    vind hade vi från 10m/s jämt till 8m/s – 17m/s byig.
    man tar båten ut på morgonen- åker mot vinden. där ankrar den mellan ett område som är 30-70cm djup och ett område som är 3-5 meter djup/med rev. så man kan vara på grund vatten, eller på djup vatten. vågar var max 0,5 meter och vatten temp 24 grader. våtdräkt rek. eftersom det blåser hela tiden och man fryser utan. lite bilder på min kompis sdan http://www.lewold.com hm anners – 3500 för en vecka med alt. -mat,flyg,båt,magmedicin,taxi,…
    man kan hyra grejor där eller går kurs. det fins kites och vindsurf grejor att hyra.

det fins en tidigare tråd här på steffo om resan. sök efter egypten för en månad sen.

• anonym-anvandare

Medlem
    8 januari, 2003 vid 16:14

Jaha då har man tagit ledigt vecka 10 & 11 cool.gif nu är den delikata frågan vart skall man åka lutar åt egypten med avseende på pris osv nu är frågan hur vindsäkert är det i början på mars.
    Det andra alternativet är FuerteVentura någon som varit där och kitat? Någon mer som skall åka eller är där vid den tiden?
    Jag tycker att det är lite torftigt med reseskildringar här på kite delen.

• zoolander

Medlem
    8 januari, 2003 vid 17:16

jag va i safaga med sirgomez.. helt underbart.. kontakta sara (med hatten) så hjälper hon dig säkert!

• mozzy

Medlem
    8 januari, 2003 vid 17:47

Tjenare alla infrusna zurfare…
    Har en liten fråga…
    Egypten, är det även det stället som man skall satsa på i slutet på maj, eller har ni nått annat att rekommendera?
    Har tjötat med mina kära surfar kompisar och ett flertal
    alternativ har kommit upp på tapeten;
    Tarifa
    Rhodos
    Fuerteventura (stavas det så?!?)
    Eller nu, Egypten…
    Vilket ställe är egentligen bäst då vi hade tänkt att åka…
    Vore tacksam för svar å synpunkter…

//Niclas

• melker

Medlem
    8 januari, 2003 vid 22:57

Åker till Fuerte den 30e Januari. Jag återkommer med reseskildring efter det.

/Melker

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.