• norrman

Medlem
    12 oktober, 2008 vid 20:45

Hurghada – El gouna är bra.. Snacka med kirre han har bra koll på läget

• norrman

Medlem
    12 oktober, 2008 vid 20:47
    kirre;507540 wrote:
    Hallå på er.

Ursäkta att jag inte hört av mej men har varit ute på dubbla turer nu, helt sjukt bra.

Jag bor här nere åtminstone till våren men med största sannolikhet så blir jag här merparten av nästa sommar också.

Jag jobbar med att arrangera båtutfärder ut till öarna och downwind-days, kommer också att köra en utbildning som kommer att heta expedition kitesurfing under vintern och våren.

Om ni är på gång ner så hör av er.

Mitt mobil nummer är: +20 10 589 24 33

När jag är ute till havs så är täckningen lite si o så, så bara fortsätt försök ifall det inte svarar.

Ha det bäst

Kirre

Kirre, jag mailade dig till adressen du har angiven här på steffo. Men du har ju för tusan inte svarat =)

• kirre

Medlem
    13 oktober, 2008 vid 06:38

Såg det men har inte hunnit ännu, men den som väntar på nåt gott….. 🙂

Kirre

• kirre

Medlem
    13 oktober, 2008 vid 14:38

December är vintervindar, vilket betyder att det brukar vara starka till mycket starka vindar nästan var dag. Men det är ofta lättare vindar under perioder under dagen. Varierar en hel del med andra ord.

En av dom stora fördelarna med vinter vind är att det finns i stort sett inte en enda vindfri dag och har man bara en storlek brukar man komma ut under delar av dagen, man sitter inte med fel storlek konstant vilket kan vara på sommaren.

Jag tycker spotten ute i El gouna är bättre än dom två som finns inne i Hurghada. Annars så kan Safaga vara ett alternativ om man bara är nere för kitingen, bra spott där men absolut inget att göra för övrigt. Jag är ju lite partisk men lägger min röst på El gouna.

Eller ännu bättre häng med ut på safari, finns inget bättre.

Lycka till nu och om du kommer ner så kan du nå mej på +20 10 589 24 33

Bara slå en signal så ska vi styra upp nåt bra

Kirre

@arthropod 507642 wrote:

Tjena!

Funderar på att åka ned till Hurghada nu i december, för första gången..
    Därför tänkte jag fråga er som varit där tidigare som har koll på läget 🙂

Hur brukar det se ut med vindar och december? Har en 12 kvm kite att ta med mig, tror ni att man får användning för den eller? 😛

Finns det något annat ställe i Egypten som ni skulle rekommendera före Hurghada?

Tacksam för svar 🙂

• arthropod

Medlem
    13 oktober, 2008 vid 21:06

Okej, tack så mycket Kirre för info 🙂

Vi har prel-bokat en resa till Hurghada trots allt. Den 26e december åker vi (familjen) ner. Jag och brorsan kommer nog som sagt ha varsin 12 kvm Kite med oss..

Tänkte fråga om det finns möjlighet att åka ut till öarna som ligger utanför och kita?

Anordnar du sånt eller Kirre? 🙂

• meecrob

Medlem
    14 oktober, 2008 vid 13:33

I övermorgon kommer jag och petting ner virre. Vi kommer väl höra av oss ganska snart om inte på torsdag så på fredag. Hade varit roligt med en dagsutflykt eller liknande. Har du sånt på G eller?

• kirre

Medlem
    14 oktober, 2008 vid 14:10

@Meecrob 508126 wrote:

I övermorgon kommer jag och petting ner virre. Vi kommer väl höra av oss ganska snart om inte på torsdag så på fredag. Hade varit roligt med en dagsutflykt eller liknande. Har du sånt på G eller?

Kul, jodå försöker få ut en övernatt tur sön eller mån så det blir gott. Kan ju dra ihop ett gäng och köra down wind en dag också.

Låter det som en plan??

Slå en signal när ni kommit så möts vi upp.

Ha det

Kirre

• kygen

Medlem
    14 oktober, 2008 vid 18:27
    kirre;508134 wrote:
    Kul, jodå försöker få ut en övernatt tur sön eller mån så det blir gott. Kan ju dra ihop ett gäng och köra down wind en dag också.

Låter det som en plan??

Slå en signal när ni kommit så möts vi upp.

Ha det

Kirre

Tjenare Kirre!

Vi funderar på att dra ner till Egypten i April.. hur är vädret då? varmt/blåsigt?

Vi kanske blir ett gäng hur många få man rum på en båt? Finns det möjlöigheter att köra med en båt för hala vårt gäng? Vet inte hur många vi blir men kanske mellan 6-8 pers?

Måste man köra genom X-travel eller kan man köra genom dig och fixa något billigare om man är ett gäng?

/Henke:cool2:

• norrman

Medlem
    14 oktober, 2008 vid 19:08
    Kygen;508214 wrote:
    Tjenare Kirre!

Vi funderar på att dra ner till Egypten i April.. hur är vädret då? varmt/blåsigt?

Vi kanske blir ett gäng hur många få man rum på en båt? Finns det möjlöigheter att köra med en båt för hala vårt gäng? Vet inte hur många vi blir men kanske mellan 6-8 pers?

Måste man köra genom X-travel eller kan man köra genom dig och fixa något billigare om man är ett gäng?

/Henke:cool2:

Vädret är alltid bra, blåsten med! kolla tidigare inlägg här av kirre.. tror han skrivit en del om årstiderna. Måste minst vara 8 pers för att det ska löna sig med båten men plats för 18 stycken.

Kygen: Kanske kommer upp och kör en repa i helgen om jag inte ska ner till halmstad.. Får se hur det blir 🙂

• kygen

Medlem
    15 oktober, 2008 vid 08:45
    Norrman;508258 wrote:
    Vädret är alltid bra, blåsten med! kolla tidigare inlägg här av kirre.. tror han skrivit en del om årstiderna. Måste minst vara 8 pers för att det ska löna sig med båten men plats för 18 stycken.

Kygen: Kanske kommer upp och kör en repa i helgen om jag inte ska ner till halmstad.. Får se hur det blir 🙂

Kom upp vettja.. lördagensprog. säger 6-10, söndagen säger 7-11, sen kan man ofta lägga på någon m/s för Haaga beronde på vindriktning men blir det sydväst brukar det öka lite där.

Blir det gött väder kanske vi kan köra downwinder från kleva till Haaga??:cool2:

• norrman

Medlem
    15 oktober, 2008 vid 20:17
    Kygen;508392 wrote:
    Kom upp vettja.. lördagensprog. säger 6-10, söndagen säger 7-11, sen kan man ofta lägga på någon m/s för Haaga beronde på vindriktning men blir det sydväst brukar det öka lite där.

Blir det gött väder kanske vi kan köra downwinder från kleva till Haaga??:cool2:

Okey, Blir nog mynningen istället.. En polare ska ha fest där nere så jag får passa på att ta de samtidigt 🙂 Men i veckan kanske? jag är ändå ledig nu så

• norrman

Medlem
    21 oktober, 2008 vid 16:58

A B C D

• jan-becher

Medlem
    21 oktober, 2008 vid 22:41
    Norrman;510267 wrote:
    A B C D

Vill du ha hjälp med resten av alfabetet? Du gick ju IP så ni kanske inte kom längre?

• norrman

Medlem
    22 oktober, 2008 vid 09:32
    Jan Becher;510385 wrote:
    Vill du ha hjälp med resten av alfabetet? Du gick ju IP så ni kanske inte kom längre?

Ja gör gärna det!! Frillesyren!!

• norrman

Medlem
    23 oktober, 2008 vid 14:26

Nån som känner igen killen på bilderna??

Sida 4 av 4

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.