Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Egypten efter 24dec…

• tekkkno

Medlem
    13 oktober, 2009 vid 17:35
  • larssa

Medlem
    13 oktober, 2009 vid 19:32
    eagletech19;582658 wrote:
    Då var resan till El Gouna bokad 29/12, 14 dagar:wink: Ska bli härligt att kita i varma vatten under 2 veckor.

Då synes vi väl?

//Roger

El Gouna e helt ok enligt mig om man bara vill kitea o vila. Mycket bättre för familjen än Hurghada.

Vad det gäller kitingen så det det ju plattvatten på bägge ställen med lite chop på vissa.

Man får dock ha lite koll på när det e lågvatten i El Gouna! Jag missade det och har 2-3 ärr på benen som minne :smirk:

Ha det gött!

• pjoter

Medlem
    14 oktober, 2009 vid 07:02

varför är bra för familjen alltid lika med konstgjort all inclusive?

Har inte barn än men är ganska säker på att min sambo skulle slå ihjäl mig om jag bokade en resa till ett all inclusive.

Glöm inte våtdräkten om du ska till egypten, Ungefär som svensk sommar är det för kallt för att man ska kunna köra flera timmar i sträck utan en go våtdräkt enligt mig.

• majoon

Medlem
    14 oktober, 2009 vid 07:29

vart ska man bo i el gouna eller hurghada om man bara tar flygstol (pris?) samt va går kitecentren på?

om man bor i safaga äre ju schyrre me alibaba hotel (15 euro / natt / pers om man är 2…annars 20 euro /natt inkl frukost o kvällsmat) samt att kitebåten me tornadosurf går på 15 euro /dag (ink lunch)…

vilket ställe är vindsäkrast? safaga, hurghada eller el gouna?

liknande frågor om sharm el sheik oxå…hur äre där?

• skanepaul

Medlem
    14 oktober, 2009 vid 11:05
    pjoter;583208 wrote:
    varför är bra för familjen alltid lika med konstgjort all inclusive?

Har inte barn än men är ganska säker på att min sambo skulle slå ihjäl mig om jag bokade en resa till ett all inclusive.

Glöm inte våtdräkten om du ska till egypten, Ungefär som svensk sommar är det för kallt för att man ska kunna köra flera timmar i sträck utan en go våtdräkt enligt mig.

Gissa en gång…gömmer sig lite i ordet…ALL inclusive… 🙂

Min sambo skulle slå ihjäl mig om jag INTE gjorde det, alla är vi olika. Kan ju verkligen förstå det om man har barn.

All inclusive är ju klockrent!

Bara att gå att hämta mat och dricka när du känner för det, men jag kan förstå att ska man vara ball globetrotter så går ju all incl. bort… Men för mig är det perfekt!

Bokade Cap Verde och Sal nu valde återigen ett All incl. hotell precis vid kitebart område, kan ju inte bli bättre!

• pjoter

Medlem
    14 oktober, 2009 vid 11:58

jag förstår att det gör det för vissa, men det är alltid dom förslagen som kommer om familjen ska med. Hoppas verkligen att jag och sambon inte är dom enda som vill se lite mer när vi är ute och reser. 🙂

Känns ju klart mer intressant med kultur, andra aktiviteter/idrotter mm än att vissla in en kypare framför poolen.

Så en enligt mig roligare/mer uppleveserik resa till egypten involverar en vecka på kite/dykställe, sen några dagar i luxor (på tok för stort för 1 dag) med sina sjukt coola kulturskatter (slår enligt mig pyramiderna och det mesta annat med hästlängder!). Sen en liten kryssning på nilen, och såklart en tur upp till cairo bara för att iaf ha sett pyramiderna och den feta staden som vaknar till först efter mörkrets inbrott. Vill man ha äventyr styr man upp allting själv, är man lat/mesig ( 🙂 ) låter man nån där fixa det.

sedär, Peters guide till egypten på två intensiva och grymt spännande veckor.

• skanepaul

Medlem
    14 oktober, 2009 vid 14:18

Jag vill bara kita, skiter i allt annat! Men sån är jag 🙂

Och tjejen vill bara bli brun och håna öststatare i för små badbyxor men sån är hon…

Kalla oss ytliga men såna är vi!

• pjoter

Medlem
    14 oktober, 2009 vid 16:05

🙂
    gott de, då slipper vi trängas så mkt på semestern. 🙂

• skanepaul

Medlem
    14 oktober, 2009 vid 20:13

haha yes! 🙂

• _dave

Medlem
    19 oktober, 2009 vid 20:07

Någon som vet hur det är med baggage? Ving tar 400 t/r för “golf/ski” med ange ganske lite info. Tar dom en vanlig kitebag?

• andersbq

Medlem
    8 december, 2009 vid 22:12

Om man vill ha lite speed, dvs plattvatten och 15 m/s runt nyår, är Eypten nåt alternativ då?

• mes

Medlem
    25 december, 2009 vid 15:55

sitter och kollar resa…har dock grav hajskräck…det finns en hel del till Sharm och Hurghada…några har försökt skrämma mig med ryssarna…)
    Barnvänligt ska det iaf vara och kanske lite surf om jag törs…

• lidde

Medlem
    25 december, 2009 vid 19:40

Hej!

Bagagepriset för 20 kg kitesurfingutrustning med Ving kostar 600 kr t/r. Ring till deras bagageenhet och förboka kostnadsfritt. Snacka bra med dem och fråga om de kan skriva 25 kg istället:)

Människoätande hajar finns det inga i Hurghada/El Gouna området.

//Lidde

• magnush

Medlem
    26 december, 2009 vid 11:08

Med familj i släptåg så är Mövenpick i El Gouna bästa stället.
    Alla blir nöjda och det är 50m från poolen till kite-centret.

All incl ska man inte behöva i El Gouna. Det finns trots allt en del trevliga restauranger runt om i byn och inte minst i marinan. Enkelt att ta sig runt

• _dave

Medlem
    26 december, 2009 vid 12:24

If you just book it as “golf” with the online system (there is no other kind of sport gear available) and if it is not much more than 15kg then it costs 400. Had no problems. If you have a golf style kitebag then you can book direct with the airline and get it for 300 I think.

D

Lidde;593254 wrote:
    Hej!

Bagagepriset för 20 kg kitesurfingutrustning med Ving kostar 600 kr t/r. Ring till deras bagageenhet och förboka kostnadsfritt. Snacka bra med dem och fråga om de kan skriva 25 kg istället:)

Människoätande hajar finns det inga i Hurghada/El Gouna området.

//Lidde

Sida 2 av 3

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Egypten efter 24dec…

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.