Senaste nytt Forums Vindsurfing Resor & Transport Egypten. Hurghada, Makadi bay eller El Gouna?

• Egypten. Hurghada, Makadi bay eller El Gouna?

Publicerad av lingonet på 25 oktober, 2005 vid 13:23

Hej!
    Ja nu har jag tänkt att åka ner till Egypten för att kolla på monument med mera men jag ska också ha en veckas surf vid röda havet hade jag tänkt.
    Nu så står det mellan Hurghada, Makadi Bay och El Gouna.
    Om någon/några har varit på något av dessa ställen så skulle det vara schysst om ni kunde skriva lite om stället.
    Jag ska hyra bräda eftersom blir lite jobb att få ner en bräda me flyg smile.gif
    Så ni kanske skulle kunna säga också om anlägningarna för uthyrning var stora m.m?

Tack!

anonym-anvandare svarade 19 år, 2 månader sedan 4 Medlemmar · 4 Svar
  • 4 Svar
  • anonym-anvandare

Medlem
    30 oktober, 2005 vid 23:53

hurghada är ganska smutsigt och mycket shopping,endast privata stränder, vissa väldigt fina, el gouna är elegant med konstgjorda laguner och rent och snyggt, makadi är lyxigt och bra snorklingsmöjligheter…hoppas du får de fint

• jakob_s

Medlem
    6 november, 2005 vid 09:55

Har surfat i Hurghada, ibi&friends och i Magawish på Colonawatersports.
    Man når båda från hurghada.. Ta en jalla jalla till magawish 1,5-2mil = 15egp ~ 20sek..

Själv gillade jag colona betydligt bättre..

Chopigt vatten på alla spot i egy.. men inte så att det blir svårseglat..

Makadi och soma ser ju också bra ut (men lite svårt att dömma när man bara har sjukligt tyska bilder att gå på..)

God lycka.

• mattap

Medlem
    8 november, 2005 vid 16:24

denna lilla berättelse kanske kan vara nåt?

• anonym-anvandare

Medlem
    19 november, 2005 vid 12:27

Vi var nere i Hurghada i början på oktober och surfade på Colona watersports (http://www.colonawatersports.com) som ligger inne på Magawish resort. Jag kan bara säga att jag vi var helnöjda och att jag kommer åka tillbaka igen.

På Colona betalar du ca 40EUR för en veckas access och får då tillgång till riggplats med tryckluft, sötvattensdusch till både dig och kiten, möjlighet att lämna riggarna i eget bevakat bås över nätterna samt rescueboat som kommer ut och hämtar dig på vattnet om det inte går så bra.
    Dessutom får du launchhjälp och allt annat som underlättar din surfvecka. Till råga på allt så finns det wlan på beachen som också ingår i pengen plus att bengan som jobbar där är svensk så du kan kommunciera enkelt.
    Till sist har dom grymt trevlig personal som hjälper dig och ser till att du får alla förutsättningar för en bra surfvecka.

Sen att hurghada är rätt skitigt och charmlöst som ort tar man med en klackspark eftersom man är där för att surfa..
    är det vindstilla någon dag så finns det dyk/snorkel-båtar som utgår 200meter från surfcentret varje dag.

Och vart du än hamnar i Hurghada så kostar en jalla-jalla taxi inte mer än 15-20 kr till surfcentret.

ha en bra resa…

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Resor & Transport Egypten. Hurghada, Makadi bay eller El Gouna?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.