Vi var nere i Hurghada i början på oktober och surfade på Colona watersports (http://www.colonawatersports.com) som ligger inne på Magawish resort. Jag kan bara säga att jag vi var helnöjda och att jag kommer åka tillbaka igen.
På Colona betalar du ca 40EUR för en veckas access och får då tillgång till riggplats med tryckluft, sötvattensdusch till både dig och kiten, möjlighet att lämna riggarna i eget bevakat bås över nätterna samt rescueboat som kommer ut och hämtar dig på vattnet om det inte går så bra.
Dessutom får du launchhjälp och allt annat som underlättar din surfvecka. Till råga på allt så finns det wlan på beachen som också ingår i pengen plus att bengan som jobbar där är svensk så du kan kommunciera enkelt.
Till sist har dom grymt trevlig personal som hjälper dig och ser till att du får alla förutsättningar för en bra surfvecka.
Sen att hurghada är rätt skitigt och charmlöst som ort tar man med en klackspark eftersom man är där för att surfa..
är det vindstilla någon dag så finns det dyk/snorkel-båtar som utgår 200meter från surfcentret varje dag.
Och vart du än hamnar i Hurghada så kostar en jalla-jalla taxi inte mer än 15-20 kr till surfcentret.
ha en bra resa…