Senaste nytt Forums Kitesurfing Resmål & Spots Egypten (Hurghada/El Gouna)

  • sourra

    Medlem
    21 januari, 2009 vid 09:00

    Det är per dygn. Spotet som båten går till är platt och man kan köra både knädjupt (sandbank) och tokdjupt. Det finns rev och musselbankar men de är lätta att undvika. På båten finns en rescueservice som ingår i dagspriset och de är riktigt snabba på att agera.

  • zarl

    Medlem
    26 januari, 2009 vid 11:17
    sourra;526663 wrote:
    Det är per dygn. Spotet som båten går till är platt och man kan köra både knädjupt (sandbank) och tokdjupt. Det finns rev och musselbankar men de är lätta att undvika. På båten finns en rescueservice som ingår i dagspriset och de är riktigt snabba på att agera.

    finns de nån länk eller nått till detta ? låter najs ! hur är vinden där nu ? någon som vet ?:laugh:

  • sourra

    Medlem
    26 januari, 2009 vid 22:59
  • sara66

    Medlem
    18 mars, 2009 vid 11:25
  • sara66

    Medlem
    19 mars, 2009 vid 04:27

    Hotel 15euro per natt per person i dubbel rum inclusive frukost och middag
    kite bat 15euro per dag inclusive lunch och rescue
    kite lessons 20euro per timme inclusive material
    kite matrial hyrning 10euro per timme eller 200euro for veckan inclusive forsakring

    safaga@tornadosurf.com

  • ollep

    Medlem
    28 mars, 2009 vid 11:04

    Härligt pris på boende, låter riktigt intressant! Finns det någon spot i Safaga eller måste man dra iväg med båt för att kunna få bra kiting? 15 euro per dag när det gäller båttur låter väldigt (orimligt) decent om man är ett gäng, därför antar jag att det är 15 per person?

    Hur är Safaga i juni respektive augusti (vilken månad är bäst för kitesurfing om man jämför juni och augusti?), för varmt? Hur mycket blåser det, kör ni turer under hela året?

    Ha det fint

  • sourra

    Medlem
    28 mars, 2009 vid 17:08

    Det är 15 per skalle för att dra med båten. Det finns ett spot i Safaga men det är fan inte deluxe. Det är skräpig sand (hittade delar av en glasflarra där), stenigt och sämre vind än på båt-spotet. Juni och Aug verkar vara rätt lika enligt statsen på det kissiga stället: http://www.club-mistral.com/en/destinations/weather/11
    Tror tempen är betydligt behagligare i Juni så jag och min bättre hälft har långt skridna planer på att åka dit vecka 24.

  • ollep

    Medlem
    28 mars, 2009 vid 21:36
    sourra;537725 wrote:
    Det är 15 per skalle för att dra med båten. Det finns ett spot i Safaga men det är fan inte deluxe. Det är skräpig sand (hittade delar av en glasflarra där), stenigt och sämre vind än på båt-spotet. Juni och Aug verkar vara rätt lika enligt statsen på det kissiga stället: http://www.club-mistral.com/en/destinations/weather/11
    Tror tempen är betydligt behagligare i Juni så jag och min bättre hälft har långt skridna planer på att åka dit vecka 24.

    Okej härligt, kikade på deras hemsida tidigare och det ser verkligen schyst ut. Käk ingår tydligen när man drar iväg med båten, riktigt grymt. Du hade varit på exakt samma ställe en gång förut Sourra? Jag har planer på att sticka iväg någon vecka i juni eller augusti, inte bestämt vart ännu dock. Rhodos lockar men Safaga ligger absolut högt upp på intressanta spots för tillfället. Kanske skulle slå våra pösar ihop och sticka iväg ett gäng?

    Jag har snackat en del med Hektor om gemensam kiteresa, han hade tydligen tagit ledigt någon gång i maj men Safaga i juni hade inte varit fel. Sedan är det möjligt att två snubbar till är intresserade av en veckas kitesemester, skall snacka med dom. När var ni där sist Sourra och hur var vinden då?

  • sourra

    Medlem
    29 mars, 2009 vid 03:05

    Rhodos har nog ett rikare liv i allmänhet men i Safaga är det nog lättare att få mycket och bra plattvattensurf. Vi var där i Mars-08 och fick 10 dagar av 14 åkbara. Helt klart intressant att vara några stycken som åker. Stebe och Svinet var också sugna men de vill eventuellt åka lite tidigare.

  • ollep

    Medlem
    30 mars, 2009 vid 18:50

    Vilka är Stebe och Svinet? :tongue: Hmm ok, snackat med Hektor igen och han är inne på maj. Skall höra med honom om vilken vecka, är inte helt säker på hur jag kan göra med ledighet i maj men jag skall undersöka saken.

    Jao både och antar jag angående Rhodos. Om man åker dit huvudsakligen för kitesurfing tror jag nog att det är Prassonissi som gäller, och då är man en bra bit ifrån ställen där det händer grejer. Jag var där i sommras och i “huvudstaden” är det tokmycket 18+ och brittiska/tyska turister. Man kan säkert hitta schysta ställen även där men jag var inte överdrivet imponerad kan jag säga utan större tvivel. Dock så hade det varit riktigt gott och bara ha en go vecka i Prassonissi om man verkligen var några stycken, lite lagom issolerad med grill och öel på kvällen;

    http://www.stefanomolinari.com/modules/coppermine/albums/GR-Rhodes/Prassonissi/Prassonissi-Rodi-01.jpg

    Men jag måste ändå säga att jag helt klart är intresserad av Safaga, tornadosurf stället verkar grymt. Mys/röj/slapp-faktor? Och plattvatten från båten etc låter lockande.

  • eddie

    Medlem
    2 april, 2009 vid 05:50

    @Meecrob 526414 wrote:

    Tycker inte korallerna störde så mycket… (ska jag säga som fastnade i dom och skar upp hela fötterna). Jag lärde mig att det inte är någon idé att gå ut på vattnet 1tim innan och 1tim efter lågvatten. Vid andra tidpunkter så är det typ 2m vatten över korallerna, du kanske inte vill hoppa just där men det är ju bara att undvika.

    Precis, det är bara idioter som skär sig på koraller i Hurughada.

  • petting_4

    Medlem
    7 april, 2009 vid 16:35

    El Gouna är helt klart ett riktigt shysst ställe! Mycket trevligar o mindre än Hurghada och riktigt bra spots. Jag och Meecrob var där i mitten av oktober, och hade bara med varin 12:a, funkade fint, kunde tagit med en nia med kanske. Kunde köra varje dag utan problem, dock fick man försöka ta sig utanför reven vid lågvatten. Var också ute vid några öar (Geisum, Tawila) med allas vår käre vän Kirre. Riktigt gott om vind och plattvatten där ute. Prisvärt till tusen.. / Petter

  • petting_4

    Medlem
    7 april, 2009 vid 16:45

    dubbelpost.

  • sourra

    Medlem
    7 april, 2009 vid 21:51

    De åker tidigare, de jävlarna. Men v24 är fortfarande mitt mål.

    BennyTC;538120 wrote:
    Vilka är Stebe och Svinet? :tongue: Hmm ok, snackat med Hektor igen och han är inne på maj. Skall höra med honom om vilken vecka, är inte helt säker på hur jag kan göra med ledighet i maj men jag skall undersöka saken.

    Jao både och antar jag angående Rhodos. Om man åker dit huvudsakligen för kitesurfing tror jag nog att det är Prassonissi som gäller, och då är man en bra bit ifrån ställen där det händer grejer. Jag var där i sommras och i “huvudstaden” är det tokmycket 18+ och brittiska/tyska turister. Man kan säkert hitta schysta ställen även där men jag var inte överdrivet imponerad kan jag säga utan större tvivel. Dock så hade det varit riktigt gott och bara ha en go vecka i Prassonissi om man verkligen var några stycken, lite lagom issolerad med grill och öel på kvällen;

    http://www.stefanomolinari.com/modules/coppermine/albums/GR-Rhodes/Prassonissi/Prassonissi-Rodi-01.jpg

    Men jag måste ändå säga att jag helt klart är intresserad av Safaga, tornadosurf stället verkar grymt. Mys/röj/slapp-faktor? Och plattvatten från båten etc låter lockande.

  • sara66

    Medlem
    14 april, 2009 vid 05:11

    Ar det nagot jag kan hjalpa till med?
    Skriv garna en mail sa svarar jag pa alla fragor
    Safaga@tornadosurf.com

Sida 2 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Resmål & Spots Egypten (Hurghada/El Gouna)

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.