Senaste nytt Forums Kitesurfing Resmål & Spots Egypten med farsan?

• Egypten med farsan?

Publicerad av marcusrobell på 30 mars, 2007 vid 08:27

Tänkte sticka iväg till egypten med farsan i höst. September troligen. Han gillar plattvatten. Och jag har börjat kita, så ett ställe där man kan hyra bra windsurfing utrustning, bo bra, käka gott, kita bra och segla plattvatten. Nån som har nån idé? Egypten känns som det är stället för den tiden på året?

stumpetuss svarade 17 år, 3 månader sedan 5 Medlemmar · 5 Svar
  • 5 Svar
  • bohm

Medlem
    30 mars, 2007 vid 13:54

Plattvatten, windsurfing/kite-uthyrning och skapligt boende finns i hurgarda vid uthyrningsstället http://www.colonawatersports.com. Hotellet heter magawish
    ( http://www.magawish.com ) och ligger precis vid kitespoten. Enligt en engelsman som vi pratade med ska hotellet som ligger lite söderut från magawish vara bättre och ha finare mat. Det heter Sofitel och det är gångavstånd till kitespoten.
    Jag tycker inte maten var speciellt god.. vi hade halvpension och åt på hotellet varje dag. Det verkade fantastiskt bra första gången man kom in i matsalen, för det fanns mycket att välja på. Men efter nån dag tyckte jag allt smakade lika.

Kolla på fritidsresor. Dom har både hotellet magawish och sofitel.

Dessa hotelen ligger inte i hurgarda stad, utan lite utanför och det tyckte jag var skönt. Jag var inne i staden en gång på den veckan jag var där och det fick man bittert ångra… Mycket trafik, dammig och smutsigt, försäljare som drar i en och vill sälja vattenpipor…

• kirre

Medlem
    5 juni, 2007 vid 09:08

El gouna……

• kirre

Medlem
    5 juni, 2007 vid 09:09

Kanske safari???? Vi kan ta med windsurfare också, inga probs.

• konstantin

Medlem
    5 juni, 2007 vid 17:10

tjenare jag ska också ner till Hurghada i höst fast i oktober/november.
    ska bo på ett Hilton placa som ligger ovanför magawish.

hittade en bild på hotellet här på steffos galleri.

• stumpetuss

Medlem
    20 juli, 2007 vid 09:42

http://www.tornadosurf.com

Finns mycket att valja pa i boende holiday inn, alibaba eller hyra lagen het.

Windsurfing matrialet ar JP och Niel pryde kite ar F-one och den nya Banditen 2008 draken bor ha kommit i september!

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Resmål & Spots Egypten med farsan?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.