Senaste nytt › Forums › Kitesurfing › Konfen Kitesurfing › Egypten_Sharm El Sheik?eller
-
Egypten_Sharm El Sheik?eller
Publicerad av eagletech på 26 november, 2005 vid 09:47Vilket ställe är det bäst att vara på i Egypten feb-mars när man vill ha bra kiting samtidigt som man kan ha familjen med sig.
Tänkte dra iväg 1-2 veckor
Ha det gött
Roger Öpreppie svarade 19 år, 5 månader sedan 15 Medlemmar · 33 Svar -
33 Svar
-
egypsierna är hemska människor, sliter, drar och gapar att man ska följa med in i deras butik. För att inte ens tala om hur det går till på flygplatsen när man ska hem. Jag behövde en veckas semester efter semestern… Jag åker ALDRIG till egypten igen. Dessutom är jag bitter för att det inte blåste ordentligt.
-
själva sharm el sheikh bukten är inte lämpad för kitesurf… Båtar som ligger för ankare och bryggor, bojar och annat mög över allt. Det går helt enkelt ine att kitea där. Möjligtvis om du har bil och kör till något ställe i närheten. Jag såg dock inga surfare i närheten heller.
-
Så låter det från en som inte fått kitat på sin dyra resa till värmen.
Roger Ö
Ps jag blir ocså förbannad på dessa vindlösa resor och då blir gatuförsäljarna ännu värre. -
Jag var skitnöjd med Colona i Hurghada. Planerar 2v i juni nästa år också. Väldigt vindsäkert och inte alls så byigt som ”alla” säger, sen ligger ju hotellet 40 meter från spoten! Jävligt stabilt väder i övrigt också. Alternativet är väl Fuerteventura men det blir lite meckigare (i europa då). Eller grekland kanske?
-
åk till sydafrika roger så kan du skläppa av frugan o kidsen på shoping centret och kitea hela dagarna med pappa mårten
-
Vi funderar på att göra det nästa år 06-07 dec-jan
men i år är det för mycket jobb tyvärr men en liten tripp får det bli och då tror jag att Egypten är bra.(Tror jag)
Hoppas det blir milt nu i dec precis som förra året för min del blev det många goa dagar.
Vi hörs
Roger Ö -
Tjena
Vi var två veckor hos Sara i Safaga (lite söder om Hurgada) och hade kanonvind hela tiden. Sämsta dagen körde jag 16m och näst sämsta körde jag 12 !!!
Ett par dagar var det väl mycket vind och jag var duktigt påriggad med Vegas 8m…….För övrigt är egypten ganska ”jobbigt” som vissa andra skriver men jag tror att Safaga är snäppet bättre. Lite mer ”på landet” kanske”…
ha det gött.
Johan
-
Tack för all info
Att dom är jobbiga det kan jag förstå eftersom jag var och jobbade i Jedda/Saudi och det är nog samma mentalitet som i Egypten.
Kan bara säga om dom hade öppnat upp Saudi för alla så finns där både fin fina dykförhållande och windsurf/Kitesurfing ska vi inte snacka om rena rama paradiset torr luft och 8-15m/ var dag
mvh Roger Ö -
Sorry, det är det inte. Såg nu att det gällde feb-mar och då flygs det ju fortfarande charter dit, slutar ju annars i april.
-
Bokade resa till El Gouna dom har fått ny kite strand en liten bit därifrån så jag hoppas det blir bra,ser mycket bra ut och så kan polaren lära sig kita och familjen ta det lungt,fan vad nice
Ha det bra
Roger Ö -
El Gouna helt klart bättre än Colona. Safaga dubbelt så bra som dom andra tillsammans. Fuerte är betydligt trevligare. Så är det med det.
Logga in för att svara.