Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing EH Beast V3?

• johanw

Medlem
    8 juli, 2009 vid 19:30

de e inte en beast V3 de e en helt ny kite… delta kite Ovando heter den.. finns lite trådar på setffo tror jag.. finns o beställa av hugo

• telekiter

Medlem
    8 juli, 2009 vid 19:53

Men på EH.s hemsida finns iaf en Beast V3, och även Ovando:n förstås. Bilderna på Beast V3 ger intrycket av att det är en Deltakite.

/Urban.

• sourra

Medlem
    8 juli, 2009 vid 19:59

Finns filmer på Youtube på V3

• johanw

Medlem
    8 juli, 2009 vid 20:24

oj då hade jag fel 🙂

• skotten

Medlem
    8 juli, 2009 vid 21:47

yeah its a totally new kite.. I think the ovando is a better choice though

• telekiter

Medlem
    9 juli, 2009 vid 08:08

hmmm…jag behöver en liten kite till frun (65 kg) för extremt byiga vindar (ca 9-13/14 m/s) som är super stabil, enkel re-launch och i övrigt snäll och enkel i mycke vind. Jag vill INTE ha en sån där ”throw it around the sky to get power” utan mer ”park and ride”, gärna med inriktning mot wave kiting. Har seriöst funderat på en BEST Kahoona 7,5 som faktiskt har de egenskaper jag just nämt.

Jag/vi har redan en Eclipse Thruster 16 samt en BEST Nemesis 10 så för low till medium vind har vi prylar. Möjligen skulle frun behöva en ”egen” lågvindskite (ex Eze 11 eller en BEST Nemesis 12) men det ät lite osäkert då min Nemi 10 har väldigt bra pull även i lite vind.

/Urban.

• skanepaul

Medlem
    9 juli, 2009 vid 08:34
    Telekiter;558083 wrote:
    hmmm…jag behöver en liten kite till frun (65 kg) för extremt byiga vindar (ca 9-13/14 m/s) som är super stabil, enkel re-launch och i övrigt snäll och enkel i mycke vind. Jag vill INTE ha en sån där ”throw it around the sky to get power” utan mer ”park and ride”, gärna med inriktning mot wave kiting. Har seriöst funderat på en BEST Kahoona 7,5 som faktiskt har de egenskaper jag just nämt.

Jag/vi har redan en Eclipse Thruster 16 samt en BEST Nemesis 10 så för low till medium vind har vi prylar. Möjligen skulle frun behöva en ”egen” lågvindskite (ex Eze 11 eller en BEST Nemesis 12) men det ät lite osäkert då min Nemi 10 har väldigt bra pull även i lite vind.

/Urban.

Naish Cult!! Sigma kitesen är SJUKT stabila!

• hugeo

Medlem
    9 juli, 2009 vid 13:21
    Telekiter;557939 wrote:
    Är det en ny ”deltakite” som ser dagens ljus?

Nån som vet nått (eller snarare, vem vet nått)?

/Urban.

Nya beasten är en bra kite MEN Ovandon är fan mycket bättre, Beast 7,10 är bäst av de. Men de större är långsamma

• telekiter

Medlem
    9 juli, 2009 vid 14:31

jo du Hugo, du har nytt private message!

/Urban.

• telekiter

Medlem
    9 juli, 2009 vid 14:36

Föresten när jag nu tänker på Eze:n så såg jag i ”Ovando tråden” på kiteforum att EH hadde nån ny mod till Eze för att förbättra top end. Vet Hugo nått om det?

/Urban.

• hugeo

Medlem
    10 juli, 2009 vid 08:18

vet ej sir Tele har aldrig varit nån större supporter av Eze´n

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing EH Beast V3?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.