• EH bow-kite

    Publicerad av mrt på 29 augusti, 2005 vid 14:53

    Artikel av Eric:
    pic20057267evWOFZk.jpg

    The way these kites behave now is unacceptable, you have full de-power but at what cost, al the other parameters, like jumping, up wind, turning speed and controllability are at best even or less than the average good normal existing designs

    Price, these kites cost the same as any other kite to produce, they use the same amounts of materials and sewing them together takes the same amount of labor. A couple of dollars on the extra bridle and some pulleys do not justify the hundreds of dollars price increase. If the customer has to pay double for this product then there should be a serious performance increase, this is not true with the current bow designs. If we market a bow kite it will be priced properly
    I sincerely doubt if we will be able to produce Bow design that will outperform the existing inflatable or more specificly the modern foil designs.

    eagletech svarade 19 år, 1 månad sedan 18 Medlemmar · 58 Svar
  • 58 Svar
  • mrt

    Medlem
    29 augusti, 2005 vid 14:57

    länk till artikeln
    EH and the “BOW” design…

  • patrikol

    Medlem
    29 augusti, 2005 vid 15:16

    Tackar! Bra konstruktiv kritik precis som det skall vara! smile.gif

  • luuddee

    Medlem
    29 augusti, 2005 vid 16:09

    det e fan va vi sagt hela tiden.. konstigt att ingen tror va man säger.

  • patrikol

    Medlem
    29 augusti, 2005 vid 16:34

    Kanske beror på sättet man framför sin kritik!

  • niklas82

    Medlem
    29 augusti, 2005 vid 16:59

    höhö så ska det se ut. nu kan jag tryggt fortsätta att var med i team EHööö

  • anonym-anvandare

    Medlem
    29 augusti, 2005 vid 18:20

    Svar till:


    det e fan va vi sagt hela tiden.. konstigt att ingen tror va man säger.

    [/ QUOTE ]

    klart bow-*kiten har åpotential som inte en vanlig LEI har. att säga att LEIs har den ultimata formen är ju bullshit…klart det finns rum för enorma förbättrinar.
    foils suger dock.

  • anonym-anvandare

    Medlem
    29 augusti, 2005 vid 18:26

    Det jag reagerade på (med tanke på EH folkets högljudda FOIL-åsikter) är att EH Designerna rankar moderna FOIL högt. Jag menar, detta kan man ju baraq tolka som de tror att de ifall de mot all förmodan skulle göra en bow-kite som är bättre än en vanlig LEI så skulle den ändå troligen inte vara bättre än en modern FOIL..
    “I sincerely doubt if we will be able to produce Bow design that will outperform the existing inflatable or more specificly the modern foil designs”… Eller hur tolkar men detta med EH-skalle?

    I övrigt så har jag svårt att se hur bow-konceptet skulle vara bättre än vanliga LEI… Undantaget depowerfrågan då.

  • samhansson

    Medlem
    29 augusti, 2005 vid 20:11

    fan a text.. sammanfattning nån tack, bra eller dålet

  • rambo_johnson

    Medlem
    29 augusti, 2005 vid 20:33

    Crossbow kites är för pussykitare och för att avänja fjollor

  • anonym-anvandare

    Medlem
    29 augusti, 2005 vid 20:40

    Rambo……Hur mycket skulle steffo förlora på att inte få höra din synpunkt om allt.

  • anonym-anvandare

    Medlem
    29 augusti, 2005 vid 20:47

    Haha.. eller ifall rambo själv skulle fatta att EH “gudarna” (designern) faktiskt tycker FOIL:s är skysta..

    Skulle vara jävla kul ifall EH faktisk släpper en bow, eller ännu hellre en modern foil. Vad gör du då Rambo, då kan du ju sälja dem så måste de ju va kanon… smile.gif

    (Kul parenters: förökte skriva följande användarnamn: “Handendärjenssomintebrukarskrivasåmycket” och fick följande felmeddelande: “Användarnamnet har för få tecken”.. Hur många tecken ska jag ha?? haha)

  • niklas82

    Medlem
    29 augusti, 2005 vid 21:24

    Svar till:


    Haha.. eller ifall rambo själv skulle fatta att EH “gudarna” (designern) faktiskt tycker FOIL:s är skysta..

    Skulle vara jävla kul ifall EH faktisk släpper en bow, eller ännu hellre en modern foil. Vad gör du då Rambo, då kan du ju sälja dem så måste de ju va kanon… smile.gif

    (Kul parenters: förökte skriva följande användarnamn: “Handendärjenssomintebrukarskrivasåmycket” och fick följande felmeddelande: “Användarnamnet har för få tecken”.. Hur många tecken ska jag ha?? haha)

    [/ QUOTE ]

    HAHA ja o dom får fortsätta tycka bäst fan dom vill om foils… det är MIN EGNA ÅSIKT att foil suger… jag skiter inte bara för att eric gör det, och jag åker på eh för dom är skönast återigen MIN EGNA ÅSIKT.. bara för folk kör EH och några av dom inte tycker om foils behöver inte den uppfattningen komma som en order från herr hertzen “nej nej nu måste ni alla EH åkare tycka illa om foils…”

  • rambo_johnson

    Medlem
    29 augusti, 2005 vid 21:57

    Svar till:


    Rambo……Hur mycket skulle steffo förlora på att inte få höra din synpunkt om allt.

    [/ QUOTE ]

    fan bara för att jag alltid har rätt så… e det inte så då????

  • svinet

    Medlem
    29 augusti, 2005 vid 22:10

    hm vad kan man få för nge pris på en komplett kite range 8, 12, 14 och 18 eller motsv strlk från eh. Har dem bra brädor? Hur är barsen?

  • luuddee

    Medlem
    29 augusti, 2005 vid 22:11

    brädorna är nog de fetaste man kan få tag på faktiskt. .

Sida 1 av 4

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.