• mrmille

    Medlem
    29 augusti, 2005 vid 23:13

    Svar till:


    ok för i helvete, snacka inte skit om saker du inte kan nånting om. Eh brädor är definitift inte möög. Och ha gärna anstädigheten att vara oseriös när du snackar skit i framtiden, så alla newbies (du inkluderat) inte tror på det du säger…. det har resten av oss

    [/ QUOTE ]

    Du bör ta dig en läs- och lärkurs.
    Jag var ju till o med bussig att posta en bild tagen idag på en eh åkare med tillhörande eh bräda. Det såg väll fint ut eller?
    Det enda som jag vet är redigt mög är fenorna. Om dina egna hålt måttet lär det bero av att dom är av äldre modell eller så är det inte eh fenor.

    Orkar inte skriva resten av resonemangent igen

    l-ä-s–o-c-h–l-ä-r

  • kiters_se

    Medlem
    30 augusti, 2005 vid 04:25

    Svar till:


    Fast det är klart
    Lägger man till nåra spänn så får man ju liiiiite mer grepp wink.gif

    [/ QUOTE ]

    Snygg bräda grin.gif
    Har den inget namn grin.gif

    Peter

  • patrikol

    Medlem
    30 augusti, 2005 vid 06:06

    Svara inte på anonyma fegisars skit snack!

    Alla nya här på Steffo märker på några dagar att det bara kommer skitsnack och inget vettigt ifrån dom.

    Tyvärr likaså ifrån Eh folket otroligt mycket bullshit men dom är det väl ingen som tagit på allvar på flera år iofs.

  • ollefax

    Medlem
    30 augusti, 2005 vid 06:22

    ett visst ogrundat skitsnack från ett visst Lynn folk oxå….

  • 25apan

    Medlem
    30 augusti, 2005 vid 06:52

    Svar till:


    Svar till:


    brädorna är nog de fetaste man kan få tag på faktiskt. .

    [/ QUOTE ]

    Bortsett från fenorna som är rent mög.
    Fuskgjutna utan vaccum, på sant alltså, rena möget. Hoppas brädorna är av bättre kvalitet än de i alla fall.

    [/ QUOTE ]

    Tror du att andra fenor du köper är vacuumbaggade? Och varför skulle en fena hålla bättre om den är vacuumbaggad? Men ok, om du haft EH-fenor som du upprepade gånger kört sönder då dina andra fenor håller, då vet du väl vad du snackar om.

  • patrikol

    Medlem
    30 augusti, 2005 vid 06:59

    Heter inte materialet i fenor som håller G-10 eller nåt?
    Vet att Tablas (Chrille) har det i sina och dom skall vara bäst?

  • adde

    Medlem
    30 augusti, 2005 vid 07:06

    Att vacumsuga fenor låter lite dumt. Suger gör man för att pressa ihop väven och pressa ut överflödig resin (epoxi). Att man använder denna teknik beror på att det det är det enklaste att göra när man bygger nått så otympligt som en kite-/vindsurfbräda (eller karossdelar till en bil/MC/etc.).

    Skall man bygga en fena så skall man göra det genom att pressa samman väven under stort tryck. Tex tio G-krafter (G10 fenor that is!). Sen fräser man ur fenan ur dessa block. Åk ned till Tarifa och kika på Tarifa Fin Company, TFC, eller varför inte till Haiku, Maui, Hawaii och kika in hos Maui Fin Company när de CNC fräser sina G10 fenor.

    /adde

  • luuddee

    Medlem
    30 augusti, 2005 vid 07:06

    haha skojjar du.. fenorna e faen de grymmaste jag sett iaf.. inte många som gör likabra fenor faktiskt. jevlit grymma måste jag säga..

  • rambo_johnson

    Medlem
    30 augusti, 2005 vid 08:17

    Svar till:


    Svar till:


    Artikel av Eric:
    [bild]

    The way these kites behave now is unacceptable, you have full de-power but at what cost, al the other parameters, like jumping, up wind, turning speed and controllability are at best even or less than the average good normal existing designs

    [/ QUOTE ]

    Undrar om han har kört någon….
    Jag tycker det verkar som man tar minst lika bra (om inte bättre) höjd med en CB jämfört med en “vanlig” kite.
    Man är inte lika känslig för byar (tack vare bättre depower) det göt att man får ett “jämnare” drag och inte blir ryckt iväg som med en vanlig kite.

    Jag var ute och körde med en 12 CB i Olofsbo i torsdags (tror jag det var) Det blåste 12 i medel och 16-18 i byarna.

    Dom flesta körde på 8:or.

    Iofs närmade sig väl gränsen för vad kiten klarade i vind, men jag tror ingen tyckte det blev dåliga hopp med den.

    Jag brukar köra en 360 transition, och med CB:n brukar det bli en kiteloop i slutet, just for the hell of it grin.gif så det känns som det inte är nåt fel på turningspeeden….

    I grund och botten förstår jag inte riktigt vad han grundar sin kritik på……. men det är ju bara jag….

    Still love my Nitro 10

    [/ QUOTE ]

    Fan bor man i cabarete hoppar man aningen högre än medelsvensson kan jag säga… Jag hoppar absolut högre med en “vanlig” kite än va jag gjorde med CBowen

  • 25apan

    Medlem
    30 augusti, 2005 vid 08:24

    Ja, vacuumbagging för optimalt förhållande mellan fiber och epoxy, svårt att få om man inte dra ut överflödsepoxyn. En fena borde man lika gärna kunna pressa ihop.

    Jag betvivlar att en så väl ansedd customizer som Eric skulle fuskbygga fenor. Varför skulle en customizer, som gör bra specialdesignade brädor, göra detta?

    För att diskutera olika tillverkningsprocesser så anser jag att det finns en del intressanta saker att ta upp, tex. hur mkt för mkt folk betalar då de köper “produktionsbrädor”, tillverkade på snowboard-vis, jämfört med hur mkt man betalar för en custombräda. Och om det ska komma fler seriösa inägg om hur dåligt tillverkade vissa fenor m.m. är så ser jag fram mot att läsa en förklaring eller motivering för detta.

  • backe

    Medlem
    30 augusti, 2005 vid 08:32

    Där har du dock fel Mille.
    EH fenorna är fan rockproof! Testade mot både kalksten och granit. Det enda dom inte riktigt håller för är sura skåningar som inte fått snus och kastar brädan i marken. men det gick att limma…

    Grymt stickspår detta men EH brädorna är fan minst lika feta som kitesen, incredible value!

  • svinet

    Medlem
    30 augusti, 2005 vid 09:30

    jaja jag vet att g10 är fedt! Men vem tar in eh. Ngn mail adress till den snubben?
    alla snackar om epoxy o grejjor man blir så sugen på att sniffa smile.gif

  • samhansson

    Medlem
    30 augusti, 2005 vid 10:10

    Miss:pille och Patrikäl är sjuka ihuvet

  • anonym-anvandare

    Medlem
    30 augusti, 2005 vid 10:25

    hmm, skulle inte den där Patrikol lägga av?!?!
    Bara en liten undran…

  • davids

    Medlem
    30 augusti, 2005 vid 11:14

    Svar till:


    Jag var ute och körde med en 12 CB i Olofsbo i torsdags (tror jag det var) Det blåste 12 i medel och 16-18 i byarna.

    [/ QUOTE ]

    TROLIGT att du var ute i 16-18 med en 12a

Sida 3 av 4

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.