Senaste nytt › Forums › Kitesurfing › Konfen Kitesurfing › EH-Kites BILLIGT
-
Svar till:
Asså, passa er nu för fan. Sånt jävla ös är det inte. Kör ni på det nu kommer ni bara få besvikna kunder som köpt fel storlek i förhållande till sin andra kite. Jag testade tolvan idag och det var inget speciellt med den, ännu en kite bara. Den enda skillnaden jag kunde känna var att det var svårt att känna vart draken var i luften.
[/ QUOTE ]
Tycker inte du ska klanka ner din jävel ;P för vinden var fan bara 9-14 knop (4-7.5m/s)idag!! sen tyckte jag nog du hoppa rätt bra endå… med en 12a!!!
vi får väl se vem som blästar vem imorrn när min nya lite längre bräda e klar, nästan lik peps pråm planka…
Vad säger Mackan förresten?
-
haha inte vet jag jag har varken kört tablas eller eh brädor.. säkert fina grejer båda två =) Kan dock hålla med peps om att det e inget direkt speciellt med drakarna.. förutom att dom har rätt scnegg design.. Dom kommer väll dock komma med John´s grymma säkerhets system så småningom.. Men det hinner ni inte få denna omgången eller?
-
Jo, jag får erkänna att det är bra grejer. EH är ganska lika mina X3 så det var ganska lätt att köra kiten. Vet var man har den och den känns stabil. Skillnaden mot X3 är att det finns ännu mer kraft att hämta ur draken men trots det känns den väldigt lätt att kontollera.
-
Jag gick ju ut med min 14 direkt efter och var närapå överriggad??? Vad är det du vill säga? Jag har fan inte klankat ner på nåt heller, skrev bara vad jag tyckte om kiten. Det verkar ju som många vill veta hur de är. Är du rädd att hypebubblan ska spricka?
-
Fan detta är ju rena rama ”Big Brother Cabarete”
-Keep it up boys! -
Ähmen för faan. Kan alla som kört EH säga vilken storlek som motsvarar en t.e.x X3 12 i de flesta aspekter. Verkar ju vara olika meningar. Jag vill ha en som kompletterar min X3 16, Men vill inte att man ska ha tråkigt precis i övergången. Det är nog en del som undrar över storlekstjatet. Är dom större till ytan, eller är det bara det att dom drar lite mer, eller mycket mer? När har man på 75 kg kul med en 10kvm EH? och då menar jag kul, inte att man precis håller höjden. Gärna fler åsikter och fakta om storlekarna, tack.
-
-
BILLIGT
Nästan gratis
en jevla fart
FETT MED LYFT!
mer fläs i grejerna
massa drag
sjukt poppis
bättre ös
osv….Hahahahahaha!!!
”If it looks too good to be true…it probably is” -
Jag skulle vilja ha ett ärligt svar på hur mycket 19kvm’aren drar.. Har som största drake en Naish X3 16 och tycker den är på tok för svag för svenska förhållanden..
Det är ju ganska vanligt att drakar blir klumpiga, långsamma och rent av dåliga när storlekarna blir för stora och eftersom EH verkar vara mest fokuserad på hårda vindar så vet man ju inte vad man skall tro om den största storleken dom har.
Någon som har några vettiga faktaspäckade åsikter om 19kvmaren?
/henrik
-
Borde inte lägga mej i eftersom jag inte har med saken att göra. Men ni kan nog utgå från att storlekarna på EH motsvarar andra märken ganska så väl. Dvs 12m2=12m2.
Även om man räknar på det är det svårt att få till att en aerodynamisk form kan göra 2m2 skillnad. Tyvärr… -
Konstruktiv kritik är alltid bra. Dock är det så att olika drakar har olika karaktär, t.ex. har jag en hel del personlig erfarenhet av rebel pro och det är också en drake där man får gå ner en storlek mot vad de flesta andra kör med…
-
ha ha
Klart men kan lita på en Göteborgare jämfört med andra sandlådebarn. Peps har rätt det kan inte va en sån jävla skillnad. köp samma storlek ni skulle köpt annars med.
hur ofta har ni riktigt kul i sverige med kites under 10m/s?
/kite-experten(i drömmarna) -
Jag föreslår att vi alla träffas i Habo och testar i svenska vindar osv. Är ni missnöjda med er storlek så bytar vi upp den till en större…ELLLER MINDRE!!!
-
Svar till:
Borde inte lägga mej i eftersom jag inte har med saken att göra. Men ni kan nog utgå från att storlekarna på EH motsvarar andra märken ganska så väl. Dvs 12m2=12m2.
Även om man räknar på det är det svårt att få till att en aerodynamisk form kan göra 2m2 skillnad. Tyvärr…[/ QUOTE ]
Så här ligger det till:
kiten är snabbare igenom luften, därför kan du generera mer fart ju mer fart du har desstom er kraft genererar kiten jag körde på min lilla bräda igår med en 12kvm i 5-7.5m/s!!! och det funka bra. att tilläga brädan är 105cm lång, andra körde 14 och 130 cm brädor…
Logga in för att svara.