Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing EH-Kites BILLIGT

• rambo_johnson

Medlem
    9 februari, 2004 vid 12:43

Svar till:

BILLIGT
    Nästan gratis
    en jevla fart
    FETT MED LYFT!
    mer fläs i grejerna
    massa drag
    sjukt poppis
    bättre ös
    osv….

Hahahahahaha!!!
    ”If it looks too good to be true…it probably is”

[/ QUOTE ]

Trodde det mä tills jag fick en kite skickat till mig i Afrika… sen dess har det varit tråkigt at segla andra kites. Finns en värdig motståndare dock det är nya skoop3en från Takoon, men den går ju fan inte o få tag på…

• rambo_johnson

Medlem
    9 februari, 2004 vid 12:46

Saxat från Kiteforum

”Got a 10m and a 14m just beore xmas, and took to tarifa for a week to run in… one word… awesome!!!

The kites have incredible lift, storm upwind, and are super fast and responsive, but at the same time have a softish feel to them that makes them forgiving to a degree and therefore i believe appropriate to a wide range of abilities.

i am approx 65kg, use a north m2, and am using just the 2 sizes. i had reservations about the sizes, but i was reassured by the importer and distributor that they would cover my requirements and they were absolutely correct. i was out at the same time as other people on 17m black tips, 18 rhino 2/r4 etc, but was happy holding it down to 10m weather. the other strange thing was that despite my weight, i was able to hold the 10m down into a lot of wind when most people were blown off the water and those left out were on 6.5 – 8m kites, and were all a more average 75-85kg.

also, even when depowered, the kite maintained impressive performance, so it was a truly useable wind range.

not sure of colour range but i have orange and black kites, and my girlfriend has a blue kite and a red kite… the red is sick!!!!

not sure of exact price as have not paid them off yet, but think they are pretty comparable to most other kites.

the bar is simple but effective. no messing about. just attach and go.

overall, really pleased with the kites, have flown many kites including gaastra gxrs and wipika amps, but these are my favourite to date… so, thanks for the advice guys… stoked!!!!!”

• rambo_johnson

Medlem
    9 februari, 2004 vid 13:20

Svar till:

ha ha
    Klart men kan lita på en Göteborgare jämfört med andra sandlådebarn. Peps har rätt det kan inte va en sån jävla skillnad. köp samma storlek ni skulle köpt annars med.
    hur ofta har ni riktigt kul i sverige med kites under 10m/s?
    /kite-experten(i drömmarna)

[/ QUOTE ]

jag hade aldrig kört och ännumindre SÅLT nått jag inte hade tyckt jävligt bra om… Fast jag tycker ju bara om o hoppa högt och länge o och köra fort, så vad vet jag igentligen. Vill ni snigla fram i mattludden så köp inte en EH kite det e mitt bästa tipps…

• annas

Medlem
    9 februari, 2004 vid 14:32

Har inte sjalv provat EH kitesen, men det ar en kille som kor dom har och dom ser for javla daliga ut tyvarr. Floppar som gamla wippika kites och svara att halla hojd med trots bra tryck. Men som sagt, har ju sjalv inte provat an..

• eddie

Medlem
    9 februari, 2004 vid 14:36

Nä nu jäklar slängde dom in en joker i Big Brother huset!

Go Girl!

• pepa

Medlem
    9 februari, 2004 vid 14:41

Hur gick det fr dig när du körde 16 (som enligt denna diskussionen skall dra som en 18…) då? Du vet, när jag körde runt och trickade med min 14 och min 130-bräda och tog bra höjd samtidigt.

Vad jag ville med mitt första inlägg var bara att hjälpa er, för så jävla hypat som det blivit är inte bra, för någon. Det är rörande att ni verkligen vill att den skall vara den bästa draken på marknaden, men enligt mig handlar det fortfarande (post testing EH time) om personlig smak och delad röv. Ni kommer ju säkert sälja mer än någon annan utan mer än normal upphuasning, med den aggresiva prissättningen ni har, precis som Best också kommer att göra.
    Så till er som redan beställt: Ni har köpt en bra drake, precis som ni skulle gjort om ni köpt Slingshot, Naish, Cabrinha eller nåt annat schysst märke. Och ni har gjort det till ett bra pris. Jag kan bara önska lycka till och hoppas att den passar er smak!

• rambo_johnson

Medlem
    9 februari, 2004 vid 14:51

Svar till:

Har inte sjalv provat EH kitesen, men det ar en kille som kor dom har och dom ser for javla daliga ut tyvarr. Floppar som gamla wippika kites och svara att halla hojd med trots bra tryck. Men som sagt, har ju sjalv inte provat an..

[/ QUOTE ]

Hur är gastran då?, hörde att takoon 2004 är rätt fina eller vad tycker du?

• annas

Medlem
    9 februari, 2004 vid 14:56

Rambooo smile.gif
    Puss

• rambo_johnson

Medlem
    9 februari, 2004 vid 15:07

kommer ni hit eller?

• annas

Medlem
    9 februari, 2004 vid 15:08

ja vi tankte komma tva veckor i manadsskiftet

• kalabra

Medlem
    9 februari, 2004 vid 15:13

Hahahahahaha!!!
    Jag antar att du som jag bara sitter och njuter av den här tråden, den blir bara bättre och bättre! grin.gif grin.gif grin.gif

• rambo_johnson

Medlem
    9 februari, 2004 vid 15:20

jaa, all publicity is good publicity… puss alla men det bästa är yet to come…

• rambo_johnson

Medlem
    9 februari, 2004 vid 15:25

om nån hittar en bättre o vackrare bräda så säg till?

• rambo_johnson

Medlem
    9 februari, 2004 vid 15:27

Nino med min baby

• zoolander

Medlem
    9 februari, 2004 vid 15:28

jävla ramboo! sorgens dag! du har snott min flicka! nu kommer inte vi träffas förrän till sommaren!!!

”brrrööööööööllll”

Sida 9 av 11

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing EH-Kites BILLIGT

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.