Senaste nytt › Forums › Kitesurfing › Konfen Kitesurfing › EH på snö?
-
EH på snö?
Publicerad av mania på 27 januari, 2008 vid 14:00Har en RippEhr 08 och undrar om den funkar bra på snö eller är den bara bygd för klimat Cabarete style??
har haft lite strul med nåra bladders som har smällt också men fått bra hjälp av skotten så nu funkar dom. de är lagade, kan påverka något om det kommer snö in i bilden?
gadget svarade 17 år, 2 månader sedan 5 Medlemmar · 9 Svar -
9 Svar
-
Jag brukar blåse upp dom små bladders fore jag åker hjemme ifrån. For det blir kaldt at rigge när ni inte har fjoil. Tubekites är også svårere at lunche ,åtminstonde när en är ensam. Annars är tube kites bettre en foils på snö och vatten.
-
Luuddee;441182 wrote:NÅn som vil köpa en trasig sådan kite,använd endast 1 minut. men 5 mindre revor i LE 1st 30cm reva i duken och en del små hål. säljer för 2000:- går säkert och laga för typ 1000-1500 eller om nån kan sy själv. grym kite
jag litar på dig hahah :laugh: 😀 .
-
you will probably find that as the kite cools down you will loose pressure in the bladder, so its not like it will explode or anything…
Riding in the winter must take its toll on the gear, but just be a little carefull with the nozzles of the bladder when its cold. They normally become a little less flexible.
I have pulled off a reverse launch with the Rippehr and I know loads of guys in the UK that use the rippehr for landboarding and buggying.
Go ahead and give it a shot, if it all goes to hell, you know I am gonna help ya out man.
-
skotten;441268 wrote:you will probably find that as the kite cools down you will loose pressure in the bladder, so its not like it will explode or anything…
Riding in the winter must take its toll on the gear, but just be a little carefull with the nozzles of the bladder when its cold. They normally become a little less flexible.
I have pulled off a reverse launch with the Rippehr and I know loads of guys in the UK that use the rippehr for landboarding and buggying.
Go ahead and give it a shot, if it all goes to hell, you know I am gonna help ya out man.
tack så mycket. Kanon att du hjälper till uppskattar det grymt mycket :laugh:
-
Jag körde mina JN på snö och det gick perfekt!
Man kanske inte behöver pumpa så j**la hårt om man skulle råka köra den i backen!
Här är ett klipp från förra veckan i sälen! 🙂 -
fint klipp .. fast det verka lite stelt. säker på att du inte pumpa för mycket?
Logga in för att svara.