Senaste nytt › Forums › Kitesurfing › Konfen Kitesurfing › EH Prototype testing
-
EH Prototype testing
Publicerad av rambo_johnson på 10 januari, 2005 vid 03:43Testade en FET proto idag, nya EH ‘wake’ bra mycke snabbare än wave 11an, mindre bomtryck. Stabila grejer som fan. vi får hem fler storlekar nästa vecka, ska se till att lite folk får testa av.
luuddee svarade 19 år, 9 månader sedan 14 Medlemmar · 27 Svar -
27 Svar
-
Svar till:
fän va najs bom!
[/ QUOTE ]
nä den e fan skit, linorna töjjer sig hela tiden på jevla takoon helvetesmöööööög
-
Svar till:
ja som gillade fladder-stuket
[/ QUOTE ]
vilket fladder? Fladdermuslooken, eller fladdret som uppstår i TE om man inte har den?
-
ser schysst ut!
hur är det med årets bommar?
förra årets drakar va ju klart schyssta enligt dom flesta, men många tyckte att bommarna kunde varit klart bättre känns som om man har en bra drake med en mindre bra bom borde det mesta av krutet ligga i att göra en bättre bom eller?
så har det hänt ngt på den fronten? -
Lite väl slarvit skrivet av mig kanske, men som Fredrik sa, bakkanten. Det som är bortskuret är material som inte riktigt spänns upp av strutsen. Det kan därför fladdra och generera drag. Sen är det möjligt att det dessutom är en fördel om bakkanten inte är vinkelrät i förhållande till vindriktningen, men det är jag inte säker på.
-
Fladder kan aldrig generera drag… vad det dock kan göra är att störa luftströmmen över vingen (läs kiten) = sämre drag.
Detta är jag helt säker på… men vet inte var du skall hitta bevisen -
vad är det för lustig negativ skurning på tipparna på hans bräda?
antar att det är en wakestyle-bräda så att det ska vara för poppets skull men ger det där verkligenmer pop? raka, breda tippar har ju varit den senaste melodin iaf…
Logga in för att svara.