Senaste nytt › Forums › Kitesurfing › Konfen Kitesurfing › Eh Sle
-
Eh Sle
Publicerad av hasten på 18 januari, 2006 vid 03:18Lite nya grejer från Cabs… Mr Ludd drar snart över för lite test…
nic svarade 19 år, 3 månader sedan 7 Medlemmar · 11 Svar -
11 Svar
-
så jävla fula men boka in en eller två till mig för man hoppar ju utav bara fan mä dom
-
SamHansson wrote:så jävla fula men boka in en eller två till mig för man hoppar ju utav bara fan mä dom
tss, EH-klubben har svårt att switcha åsikt lika fort som EH.
nic
PS: ”hoppa högt” var väl förra årets slogan?
-
formen är äklig, designen är fin… kör man ikrokat å ska ladda eller vågrida så er sånna där kites att rekomendera.
men visste inte att hoppa högt var förra året, kanske skiter i det iala fall, sorry nic inte lika updaterad som du.
-
gillar fortfarande vanliga kites bättre. . men pratade lite med claes om dem.. och nu vill ja testa asså de lär jävligt bra testar om 2 weeks.
-
SamHansson wrote:formen är äklig, designen är fin… kör man ikrokat å ska ladda eller vågrida så er sånna där kites att rekomendera.
men visste inte att hoppa högt var förra året, kanske skiter i det iala fall, sorry nic inte lika updaterad som du.
Var inte meningen att verka påläst :p (det var snarare en uppriktig fråga eftersom jag inte sett EHs bomlösning än) men SLE verkar vara super för vågridning. ”Hoppa högt” är ju lite jobbigt eftersom man får hålla en stor del av kraften med armarna (=inget för mina degenererade kontorslemmar) å svårt att kombinera annat ihop med ”full depower”.
Mitt i mellandagsrean har jag impulsköpt en stroppad vågsurfbräda så nu fattas bara en SLE för att vågsurfupplevelsen ska vara komplett. Men det är nog en helt annan åkstil än vad vi vanliga C-shape-åkare är vana vid.
Tror att man till största delen ska se SLE-kiten som ens egen personliga tow-in och jag tror att det räcker med en SLE-kite i typ 10-12kvm eftersom det är först då vågorna växer till sig ändå.Fast vad vet jag, känns näst intill en ny sport juh…
nic
PS: förresten kul att nån gör bra videos i Sverige, cred till dig
-
ahhh ja bara drygar. 10-12kvm känns bra, blir som du säger en ny grej iom att man släpper ut luften å på så sett får mer kontakt med vågen.
-
Pepä wrote:Finns powerlock på Cabrinhas bom.
coolt men man vill ju inte ha tillbaka den där stora loopen på bommen som oxå fastnade när man minst ville … eller den där lilla loopen som sitter default på North-bommen som oxå krokar i när man minst vill det.
Bäst vore om man kunde både ha full depowermöjlighet _och_ kunna hoppa med bara en hand på bommen.
Näst bäst vore om man åtminstone kunde rigga om den till normal C-shape-åkning när det är en sån dag. (Typ North Vegas 06 kanske om man får tro reklamen)nic
-
Slingshots bomsystem till TD’n är nog det närmaste på den punkten hittils. Iaf om man får tro folk som kört dem (+ info om bommen).
Du kan flytta bomstoppen med tummen och pekfingret (stoppen har en låsfunktion mao) medans du kör. Så drar du ner stoppen så kan du vila bommen mot den precis som på en ”vanlig” kite. Safetyn funkar då som på en traditionell kite, dvs via en release.
Flyttar man upp stoppen maximalt så funkar kiten som andra bow-kites.
Verkar ju rätt vettigt.
Flysurfer-systemet kommer att fungera ungefär likadant. Fast med en lite annorlunda lösning på safetyn.
/Kaj(Tech)
-
Ålrajt, Slingshot ser bra ut det med på bild. Får se hur det fungerar i verkligheten senare då. Ska nog kunna hitta nån sån på hardangervidda att prova kanske.
nic
Logga in för att svara.