Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing EH vs Slingshot

• pettux

Medlem
    19 mars, 2006 vid 08:41

Jag har nästan noll erfarenhet av Bows men just nu lutar det ganska kraftigt mot att jag köper en Ripper tolva eller så en Caution Answer tolva.

Varför då då?

Testade EH:n i Cabarete och även om jag var borttappad största delen av tiden så verkade den jävligt potentiell. Och bommen är den ”cleanaste” jag åkt med. Jämfört med Novans bom auf helvete (hur många meter slang är det på den bommen?) är EH:ns bom helt fantastisk.

Caution är jag intresserad av därför att vi i Finland har en Caution-importör som säljer till underpris och av egen erfarenhet vet jag att Caution=kvalitet.

Cabrinha skulle jag fan aldrig köpa. En gång Cabrinha, aldrig mer Cabrinha. Var i tiderna missnöjd ägare till en CO-tvåa och det misstaget gör jag aldrig om igen. Sämsta kvalitén på en kite jag bevittnat (den gick sönder på alla tänkbara vis) och inte var den mycket att ha i luften heller.
    Och Crossbown verkar ju ha mycket av de samma svagheterna: löjligt tunn dacron på sina ställen, eländiga ventiler, klumpig bom, tjock LE och överlag lite si och så med kvalitén.

• nilsson

Medlem
    19 mars, 2006 vid 08:57
    HugeO wrote:
    vem vill man köpa av?

1. kites av en kille som sitter i norrland o spikar badtunnor!
    2. en sjukt fet kille som Heter Eric Hertsens som sitter i kiteboardingens mecka och bygger kanske världens bästa kites!
    Svaret måste vara 1:an, för annars borde globerider varit en storsäljare!

• mrmille

Medlem
    19 mars, 2006 vid 16:48
    Nilsson wrote:
    HugeO wrote:
    vem vill man köpa av?

1. kites av en kille som sitter i norrland o spikar badtunnor!
    2. en sjukt fet kille som Heter Eric Hertsens som sitter i kiteboardingens mecka och bygger kanske världens bästa kites!

Svaret måste vara 1:an, för annars borde globerider varit en storsäljare!

Helt klart han som bygger en kite som funkar i även lite sämre förhållanden. Att skaffa en kite som är byggd för carbarete är troligen inte alltid praktisk överallt. Lite som att köpa en F1 bil och tycka den borde vara väääldigt praktiskt i norrland vintertid bara för att det finns dubbdäck som tillval 😉

• niklas82

Medlem
    19 mars, 2006 vid 17:34

eller så är det helt tvärt om… att man köper en kite av han som vet precis hur det ligger till och inte av en som spikar tunnor i norrland där förhållandena inte är så lika…

• milkman

Medlem
    19 mars, 2006 vid 18:18
    Niklas82 wrote:
    eller så är det helt tvärt om… att man köper en kite av han som vet precis hur det ligger till och inte av en som spikar tunnor i norrland där förhållandena inte är så lika…

Vad gör ni för brödfödan Niklas å Hugo??

• ollefax

Medlem
    20 mars, 2006 vid 11:25
    stebe wrote:
    Ni som kör bows vad är det egentligen för fördelar genemot en C-shape. Det verkar ju som ni vill att de skall kännas som en C-shape men vara en bow?!

Förutom 100% depower? (vilket egentligen bara kan vara ljug)

vill man verkligen ha en massa depower?

• luuddee

Medlem
    20 mars, 2006 vid 12:03
    ollfa297 wrote:
    stebe wrote:
    Ni som kör bows vad är det egentligen för fördelar genemot en C-shape. Det verkar ju som ni vill att de skall kännas som en C-shape men vara en bow?!

Förutom 100% depower? (vilket egentligen bara kan vara ljug)

vill man verkligen ha en massa depower?
    testa en så får du se vilka fördelar de e.. men testa inte typ caprinha då hittar du iten speciellt många fördelar bara massa nackdelar

• mrmille

Medlem
    20 mars, 2006 vid 12:15
    Luuddee wrote:
    testa en så får du se vilka fördelar de e.. men testa inte typ caprinha då hittar du iten speciellt många fördelar bara massa nackdelar

äre därför som claes vann den där tävlingen på en caprinha bow kite?
    den måste ju verkligen suga då :cool2:

• gogga

Medlem
    20 mars, 2006 vid 12:24

och v19 är så grymma bara för att du är så jävla grym?

Sida 3 av 3

Diskussionen ‘EH vs Slingshot’ är stängd för nya svar.

Inledning av diskussionen
0 av 0 svar Juni 2018
Nu
Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing EH vs Slingshot

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.