Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing El Gouna eller Hurghada?

• El Gouna eller Hurghada?

Publicerad av alohasurfer på 8 juni, 2011 vid 21:53

Tja!
    Nån som varit på båda ställena och vet vad som är bäst? Vill ha mycket plattvatten och bra tryck i vinden. Har varit på Colona i Hurghada och kört och tyckte det var helt ok. Ska åka nu i slutet av juni!

jonty svarade 13 år, 10 månader sedan 5 Medlemmar · 9 Svar
  • 9 Svar
  • skanepaul

Medlem
    9 juni, 2011 vid 07:59

Jag tycker helt klart att hurghada är bäst surfmässigt trots mindre ytor.

Gillade inte el gouna spoten alls, sen är dock el gouna way better på allt annat!

Prova sharm istället, min favorit, kitejunkies.com , bor gör man på hotellet regency plaza i direkt anslutning till kitejunkies.

• alohasurfer

Medlem
    9 juni, 2011 vid 12:32

Tack Paul!! Då blev valet lätt den här gången; det är ingen som har resor till Sharm under sommaren, så det blev Hurghada och Colona Watersports igen 😉 Är det där du har kört, eller nån annanstans i Hurghada?

• jonty

Medlem
    9 juni, 2011 vid 17:47

Har en polare som varit 2 ggr i Safaga söder om(?) Hurghada och varit hur nöjd som helst så vi åker dit 21-28 augusti, tror han bott på nåt som heter Ali Baba genom Tornado Surf, gammal epig sida menmen http://www.tornadosurf.com

• tobbekite

Medlem
    9 juni, 2011 vid 17:56
    Jonty;658477 wrote:
    Har en polare som varit 2 ggr i Safaga söder om(?) Hurghada och varit hur nöjd som helst så vi åker dit 21-28 augusti, tror han bott på nåt som heter Ali Baba genom Tornado Surf, gammal epig sida menmen http://www.tornadosurf.com

Har inte varit i El Gouna och inte kitat i Hurghada. Men instämmer i att Tornado surf är bra. Och i Safaga slipper man också de flesta av alla nackdelar som finns med Hurghada (jobbiga försäljare t ex).

• jonty

Medlem
    9 juni, 2011 vid 17:57

Vad hade du för minsta kite i Safaga? Klarar man sig med 9a som minst eller är det läge för ett inköp av en 7a?

• alohasurfer

Medlem
    9 juni, 2011 vid 19:36

Ser ju hur grymt ut som helst! Aldrig hört talas om Safaga förut, det får nog bli det nästa gång!

• tobbekite

Medlem
    9 juni, 2011 vid 21:19
    Jonty;658480 wrote:
    Vad hade du för minsta kite i Safaga? Klarar man sig med 9a som minst eller är det läge för ett inköp av en 7a?

Väger 75kg, hade 14 + 10 med mig. Körde typ 30 min på min 14 som jag lika gärna kunde varit utan. Blev 3 åkdagar för mig sen skadade jag mig, men hade klarat mig med enbart 10:an den veckan jag var där. Men kan säkert finnas blåsigare veckor, lät på personalen som att de tyckte jag var korkad som lämnade 7:an hemma så nästa gång blir det 10 + 7 istället 🙂

Vet inte vad du väger, men om du väger som mig kan du säkert klara dig på 9:a. Men maila tornado surf och fråga, de har bäst koll och är hjälpsamma.

• larssa

Medlem
    9 juni, 2011 vid 21:20

Hurghada e ingen rolig stad att bo i, men får du boende vid stranden så du kan slippa vara i stan så funkar det. Annars hade jag valt El Gouna, där slipper du alla jobbiga salesmen o det är en bra spot om man gillar platt. Se upp för tidvattnet bara.

• jonty

Medlem
    9 juni, 2011 vid 21:34

ok, då lägger jag pengarna på öl, mat och öl istället, väger 85 så 9an får räcka. Sant om försäljarna i Hurghada, de är som de de norrländska myggen…

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing El Gouna eller Hurghada?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.