Senaste nytt › Forums › Kitesurfing › Resmål & Spots › El Gouna i höst/vinter/vår – 2010/2011
-
El Gouna i höst/vinter/vår – 2010/2011
emilll svarade 13 år, 11 månader sedan 17 Medlemmar · 28 Svar
-
Nu har jag bokat en resa till El Gouna 2 – 16 december…ska du också dit? Får jag 5 dagar kitesurf så är jag nöjd, hoppas det blir mer. Jag har 9m2 och en 12m2 så det blir kanske på håret…
-
Tjena!
Jag hade ev tänkt att aka i nov men bara 10 dagar… Hur vindsäkert är det? Jag vindsurfar bara men hade varit kul att ta en kite kurs oxa! Antar att det bara är platt vatten… el?
-
själv ska jag till El gouna 16-30 dec.. längtar som fan nu!
-
Jag har bokat med över jul..HOPPAS hoppa s hopp att det blåser bara!!!!
-
Vi är ett gäng som bokat El Gouna i början av november. Någon som har koll på om man behöver skor pga. koraller eller stenar? Funkar det med en shorty eller behövs ingen alls?
-
Tag med skor då det finns koraller på sina ställen. För de dagar då det blåser mycket är det skönt med en våtdräkt. Antingen en hel eller shorty går bra. I slutet utav december, hela januari och början utav februari är det skönt att ha en heltäckande våtdräkt på sig.
Ha det skönt på er resa:)
//Lidde
-
Lidde!
om man kollar windfinder så ser de ju ut att vara vindstilla i princip hela tiden över el gouna? jag åker dit om 19 dagar nu och börjar tveka på kite möjligheterna? tänkte försöka få med mig 3 kites så de lär väl bli de 3 största jag har? -
Såg att prognosen ser mindre bra ut en period framöver! Det ser ut att bli riktigt varmt med temperaturer över 30 grader så får hoppas på en bra bris. Förslag är att ta med stora storlekar och koppla på längre linor. Lycka till:)
-
Prognoserna stämde inte alls de sista dagarna förra veckan. Visade 3 – 4 knop men det blåste typ 20 på mornarna. Tydligen ovanligt att det inte stämmer men det händer.
Men ta med stora drakar för att slippa stå på stranden. Kompressor på stranden så man slipper pumpa för hand 🙂 -
Det stämmer att det har blåst väldigt bra på morgnarna de senaste veckorna. Typ mellan 8-11/12 mer eller mindre varje dag. En bra site att kika på är denna:
http://www.kiteboarding-club.de/eg-EN/kiteschule/index.htmlDeras live-vind stämmer ganska bra, tom så att de ibland visar i underkant.
-
Jag vill åka till El Gouna en vecka i slutet av januari-februari, och vill gärna åka tillsammans med andra eller möta upp där. Var där själv förra året och det blev lite ensamt. Som tjej var det trots skyddade turistanpassade stället inte så kul att ge sig ut någonstans på kvällarna så jag blev sittande på hotellet. Men jag åker för att kita och inte för att festa, vill bara ha lite folk att hänga med. För kitesurf är det perfekt och jag hade en bra vecka, kanske lite för svag vind. Lite nyfiken på att testa utflykt med båt till öarna utanför och kita där.
Enligt windfinder är februari lite riskabelt vindmässigt, stämmer det?
Har någon en annan kul resa redan planerad som jag kan hänga med på?
/Katarina
-
katarinaB;641392 wrote:Jag vill åka till El Gouna en vecka i slutet av januari-februari, och vill gärna åka tillsammans med andra eller möta upp där. Var där själv förra året och det blev lite ensamt. Som tjej var det trots skyddade turistanpassade stället inte så kul att ge sig ut någonstans på kvällarna så jag blev sittande på hotellet. Men jag åker för att kita och inte för att festa, vill bara ha lite folk att hänga med. För kitesurf är det perfekt och jag hade en bra vecka, kanske lite för svag vind. Lite nyfiken på att testa utflykt med båt till öarna utanför och kita där.
Enligt windfinder är februari lite riskabelt vindmässigt, stämmer det?
Har någon en annan kul resa redan planerad som jag kan hänga med på?
/Katarina
You´ve got PM!
Åker den 7-21 Januari själv, vore fett att träffa lite folk där nere!
Logga in för att svara.