Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing el Ninos syrra el Nina är på väg håll i hatten!

• el Ninos syrra el Nina är på väg håll i hatten!

Publicerad av go_catch_a_wave på 21 maj, 2003 vid 19:37

kolla in dmi här ok hjälp mig att läsa danska. Är detta tecken på att man ska hålla sig i landet och roa sig i sommar eller?
    Hjälp mig översätt! grin.gif grin.gif

s svarade 21 år, 6 månader sedan 5 Medlemmar · 4 Svar
  • 4 Svar
  • mag

Medlem
    21 maj, 2003 vid 20:08

Låter mest som om det skall storma i sydatlanten (tropiska delen) om jag läste rätt men det kanske smittar 😉
    /Magnus

• wavesurfer77

Medlem
    21 maj, 2003 vid 22:40

Hoppas på vind som satan iår!
    Men vad jag vet så är du inte så bra på danska eller hur grin.gif ?
    har fortfarande vatten i örat =(

• anonym-anvandare

Medlem
    22 maj, 2003 vid 06:15

så klart hänger alla (väder)sytem på jorden ihopp, men effekten av vad som händer på södra delen av jord kloten försvagas kanska så mycket innan det når nora delen av vår sida på jorden pga mycket “stötdämpande” faktorer, som t.ex. kontinenter, världshav med olika havsströmmar, skilnad i säsång mellan söder och norr, jet streamen etc etc

men vi få hoppas att vi få en storm eller 2 oxå här, det har varit ont om det sista tiden!!

• s

Medlem
    22 maj, 2003 vid 10:10

Du kan även läsa om La Niña på http://www.fnoc.navy.mil/PUBLIC/ (engelska).

Kort kan sägas att La Niña kommer året efter brodern El Niño. Om hon överhuvudtaget kommer. Annars blir det ett “normalår”.
    La Niña är en förstärkning av de “normala” vädersystemen. Dvs. att tex. passaden blir lite bättre. Om du har tid/pengar över då La Niña blommar ut så dra till Hawaii! Åren då La Niña har varit aktiv har varit guldår på Maui.
    Kanske även andra ställen där man seglar på passad funkar bättre? Barbados eller liknande. Vet någon?

/Staffan

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing el Ninos syrra el Nina är på väg håll i hatten!

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.