Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Resor & Transport › El yaque med fru och bebis i december och januari
-
El yaque med fru och bebis i december och januari
deapea svarade 18 år, 5 månader sedan 13 Medlemmar · 22 Svar
-
Spike wrote:Fick håll på en resa idag med FR, avresa 8/12, 2 veckor.
Önskar gärna tips från er erfarna resenärer om följande:1. Hyrpriser? Ta med grejor själv? segelstorlekar?
2. Är det Freestyle som gäller, eller finns det wavespots?
3. Ca Vindhastighet för årstiden, bra eller dåligt?Tacksam för svar!
Hyr priserna är nog hugget som stucket om du ska surfa varje dag men jag har för mig att man kunde betala för dom dagarna man använde prylarna!
det är speed och freestyle som gäller. men det fins ett spot väster om elyaque. där det blir Cross on till onshore men då får du slöra i ca tio minuter för att sedan ha nån som hämtar upp dig vid spotet. klipp nedan Rob Warwick 🙂 -
Vi hyrde av club nathalie simon och betalade 400 dollar/person för 14 dagar. Då kunde vi sprida ut dagarna som vi ville under tre veckor och försäkring ingick. Segel kunde man byta fritt och sen hade man en bräda som man alltid var garanterad men oftast gick det att testa andra brädor om man ville.
-
Tack för era svar, har bokat in egen utrustning på flyget, 1600:-ToR
Skall man ta med stor (100 ltr) och liten (76 ltr), eller bara stor?
Segel 4,2-4,7-5,3-6,0 ? -
Hej hej!
Jag och min sambo ska till el yaque i december. Jag undrar om det är någon som vet om det finns något gym där? -
Spike wrote:Tack för era svar, har bokat in egen utrustning på flyget, 1600:-ToR
Skall man ta med stor (100 ltr) och liten (76 ltr), eller bara stor?
Segel 4,2-4,7-5,3-6,0 ?Är inte helt hundra på december men ska ner i feb-mars och då blir de 100l men de e bara för att jag behöver lite volym under mina vingliga ben..
-
ok:smirk:
tror jag tar med mig lite egna grejor då för att hålla kroppen i trimm.
Logga in för att svara.