Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Elda upp era kites!

• patrikol

Medlem
    16 juli, 2007 vid 08:20

@Chili_Con_Arne 397467 wrote:

Hello Stahlin. Hört talas om marknadsvärde?

Lägg ner förolämpningarna gillas inte av någon, Nästa gång så är det bye bye
    Chili_Con_Arne!

• patrikol

Medlem
    16 juli, 2007 vid 08:27

@yeeah 397483 wrote:

ok, om man har ett gäng gammla kites liggandes så kan man ju alltid göra som grabbarna i den här filmen:

http://www.kiteforum.tv/index.php?option=com_videos&task=show&id=1532

Verkar mycket bra.

• eddie

Medlem
    16 juli, 2007 vid 10:05
    patrikol;397525 wrote:
    Lägg ner förolämpningarna gillas inte av någon, Nästa gång så är det bye bye
    Chili_Con_Arne!

Skärp dig Patrik!
    Du kan väl inte hota med att någon skall bli bannad för att du får kritik. Klarar du inte det så får du faktiskt avsäga dig moderators-rollen.

Vad gäller andrahandsvärdet så är det ju faktiskt en marknadsekonomi vi lever i. Just nu är det köparnas marknad. Man kan skrika sig blå (eller vägra att sälja sina kites), men det förändrar ingenting.

• gh0st

Medlem
    16 juli, 2007 vid 10:45

Ja, det är ju marknaden som styr. Kanske borde kiteföretagen/återförsäljarna sänka sina nypriser? Det finns ju ett par dock som säljer bra kites till acceptabla priser (EH).

• sourra

Medlem
    16 juli, 2007 vid 10:52

@gh0st 397561 wrote:

Ja, det är ju marknaden som styr. Kanske borde kiteföretagen/återförsäljarna sänka sina nypriser? Det finns ju ett par dock som säljer bra kites till acceptabla priser (EH).

Håller helt med. Det är kul med märken som har överkomliga priser samtidigt som de driver utvecklingen framåt. Naish är ett annat sånt märke. Lite OT men: Hur ligger EH i pris? Jag har aldrig riktigt fått kläm på det. Vad går en ny Rippehr i storlek 9-10 lös på, komplett med bom och allt?

• egget_

Medlem
    16 juli, 2007 vid 12:06

Står ju på http://www.kiteboarding.se.
    Nånstans runt 10k får du punga ut med för en 10:a verkar det som.

/Egg

• martent

Medlem
    16 juli, 2007 vid 12:52

@sourra 397563 wrote:

Håller helt med. Det är kul med märken som har överkomliga priser samtidigt som de driver utvecklingen framåt. Naish är ett annat sånt märke. Lite OT men: Hur ligger EH i pris? Jag har aldrig riktigt fått kläm på det. Vad går en ny Rippehr i storlek 9-10 lös på, komplett med bom och allt?

EH priserna är olika beroende vilket humör hugo är på!

• patrikol

Medlem
    16 juli, 2007 vid 13:45

@Eddie 397555 wrote:

Skärp dig Patrik!
    Du kan väl inte hota med att någon skall bli bannad för att du får kritik. Klarar du inte det så får du faktiskt avsäga dig moderators-rollen.

Vad gäller andra handsvärdet så är det ju faktiskt en marknadsekonomi vi lever i. Just nu är det köparnas marknad. Man kan skrika sig blå (eller vägra att sälja sina kites), men det förändrar ingenting.

”Du kan väl inte hota med att någon skall bli bannad för att du får kritik. Klarar du inte det så får du faktiskt avsäga dig moderators-rollen.”

Var i hela friden har du fått detta ifrån? Inte en savelse rätt i din kommentar!

Har aldrig någonsin påståt att någon skall bli bannad för att man ger kritik på ett forum!

Det är kritik som forum är till för!

Kanske dags att ta fram glasögonen?

Läs nu igen om vad han skrev igen så kanske poletten ramlar ner!

Att bli kallad jämförd med en av vår tids värsta massmördare är en förolämpning enligt mig och skall inte förekomma här på Steffo.

Vad det gäller marknadas värdeskommentarerna så är dom så korkade att det inte är värt något svar alls!

Att skrika sig blå hjälper inte ett skit. Sälj inte eller bränn up skiten tjänar vi alla på i längden.

• sourra

Medlem
    16 juli, 2007 vid 13:48

@egget_ 397580 wrote:

Står ju på http://www.kiteboarding.se.
    Nånstans runt 10k får du punga ut med för en 10:a verkar det som.

/Egg

Åh fasen, då är ju Best, Takoon och Haish billigare. Jag trodde EH var kitesurfingens Eldorado-produkter.

• patrikol

Medlem
    16 juli, 2007 vid 13:51

@sourra 397595 wrote:

Åh fasen, då är ju Best, Takoon och Haish billigare. Jag trodde EH var kitesurfingens Eldorado-produkter.

Så gott som alla har fått sänka sina priser för att kunna sälja kites i Sverige, riktigt billigt med nya kites numera!

För bara något år sedan kostade alla kites ganska många tusenlappar mer än idag.

• patrikol

Medlem
    16 juli, 2007 vid 13:55

@MårtenT 397584 wrote:

HE HE En kille som har koll på läget!

Ha det gött Mårten!

• sourra

Medlem
    16 juli, 2007 vid 14:00

@MårtenT 397584 wrote:

Ahaa! Så pris för en 10-kvata:
    Tungpungad = 12K
    Nybajjad = 3K
    Bakitz = 19K
    Smögad = 9K
    Just tvingats kolla schlagerfestivalen på TV = 145K

Yes?

• lars_m

Medlem
    16 juli, 2007 vid 14:03

@patrikol 397593 wrote:

”Du kan väl inte hota med att någon skall bli bannad för att du får kritik. Klarar du inte det så får du faktiskt avsäga dig moderators-rollen.”

Hehe Patrik, dette får du läsa med en grann salt och en bit humor, men det är ironisk nog ett ganske diktator-agtigt beteende att hota banna andre för att kalde dig Stalin 😉

Tror att du skal läse Stalin-smeknamnet som en kommentar till at Sovjetkillarne inte häller tyckte så mycket om marknadskraften – så du kunne blivit kallat Krushtjov, eller Lenin eller annat roligt också.

Konteksten hadde ju inget att göra med varken diktatorer eller massmördare, så cheer up a bit 😉

• eddie

Medlem
    16 juli, 2007 vid 14:24
    patrikol;397593 wrote:

Var i hela friden har du fått detta ifrån? Inte en savelse rätt i din kommentar!

Har aldrig någonsin påståt att någon skall bli bannad för att man ger kritik på ett forum!

Det är kritik som forum är till för!

Kanske dags att ta fram glasögonen?

Läs nu igen om vad han skrev igen så kanske poletten ramlar ner!

Att bli kallad jämförd med en av vår tids värsta massmördare är en förolämpning enligt mig och skall inte förekomma här på Steffo.

Vad det gäller marknadas värdeskommentarerna så är dom så korkade att det inte är värt något svar alls!

Att skrika sig blå hjälper inte ett skit. Sälj inte eller bränn up skiten tjänar vi alla på i längden.

Jag läser och läser. Det enda jag får fram är att om han kallar dig Stalin en gång till så är det ”bye bye”. Det tolkar jag som att han riskerar att blir bannad.
    Jag tycker fortfarande att du överreagerar…. precis som du gör mot mitt inlägg.
    Det är väl kul med lite åsikter och roliga liknelser. Eller vill du hellre att vi håller varandra i handen och sjunger ”We shall overcome”?

Alternativet är att vi skaffar oss en speciell symbol som man kan använda när man skriver ett inlägg som inte får kommenteras negativt. Det vore väl en bra ide?
    Då slipper vi ju sådana här hemska och kränkande diskussioner?

Sedan är det ju så att jag personligen tjänar mer på att slumpa bort mina kites än att låta dom hänga i mitt förråd tills de blir ännu ett år äldre = ännu mer osäljbara.
    Så jag skiter högaktningsfullt i alla andra och deras affärer. Det enda som irriterar mig jävligt mycket är när någon säljer skitkites för dyra pengar när jag ”ger bort” mina ”premiumkites”.

På tal om det så har jag till detta inläggs ära en North Rhino 2005 10m2 i toppenskick till salu för endast 1100 kr. Den är utan bom, men ngn säljer en bom för 600 spänn på Köp o Sälj

• patrikol

Medlem
    16 juli, 2007 vid 14:29

@Eddie 397606 wrote:

Jag läser och läser. Det enda jag får fram är att om han kallar dig Stalin en gång till så är det ”bye bye”. Det tolkar jag som att han riskerar att blir bannad.
    Jag tycker fortfarande att du överreagerar…. precis som du gör mot mitt inlägg.
    Det är väl kul med lite åsikter och roliga liknelser. Eller vill du hellre att vi håller varandra i handen och sjunger ”We shall overcome”?

Alternativet är att vi skaffar oss en speciell symbol som man kan använda när man skriver ett inlägg som inte får kommenteras negativt. Det vore väl en bra ide?
    Då slipper vi ju sådana här hemska och kränkande diskussioner?

Sedan är det ju så att jag personligen tjänar mer på att slumpa bort mina kites än att låta dom hänga i mitt förråd tills de blir ännu ett år äldre = ännu mer osäljbara.
    Så jag skiter högaktningsfullt i alla andra och deras affärer. Det enda som irriterar mig jävligt mycket är när någon säljer skitkites för dyra pengar när jag ”ger bort” mina ”premiumkites”.

På tal om det så har jag till detta inläggs ära en North Rhino 2005 10m2 i toppenskick till salu för endast 1100 kr. Den är utan bom, men ngn säljer en bom för 600 spänn på Köp o Sälj

Nej jag ser nu att du inte fattar kan tyvärr inte vara tydligare sorry!

Var någonstans har jag skrivit att jag inte gillar när någon skriver något negativt om något?

Letar förtvivlat men kan inte hitta det någonstans kan du länka till det så att jag kan se det?

Jag förstår ingenting av vad du skriver om inget som har med mig att göra i allafall.

Sida 2 av 5

Logga in för att svara.

16 av 74 svar juli 2007
Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA