-
EM Dungarvan 2009
Dags att börja rapporten från EM. Till att börja med var det ett större h-vete att boka flyg till Dublin. Inga problem för mig utan för mina grejor. Det tog fram till i torsdags 3 dagar innan avresa som jag äntilgen fick besked att få kunna ta med mig tre kollin med tungt specialbagage. Nåväl resa började från Landvetter, jag var där 3 timmar innan för att ha gott om tid om de skulle krångla med incheckningen. Det gick dock smidigt, stora boardbagen var för tung, men jag hade med en extra quiverbag, så jag packade om till tre kollin. Plus checkade fenväskan separat (livrädd för det, vore inte kul om den kom bort). Sedan bara vänta 2 timmar och sedan inrikes till Arlanda. Väl framme där så stannade jag och övervakade urlastningen. När allt var ur planet, så var inga stora bagar med… Hmm, men plötsligen öppnades en extra lucka på MD80 och ut kom mina väskor. Gott. Jag gick och handlade senaste numret av Boards och sedan några pizzor på Sbarro. Det var bara 50 minuter till nästa avgång så det blev att ha hyggligt tempo. Boarde som nästan sista man. Väl i luften så satt jag i lugn och ro och lästa om PWA i Alicate. DÅ från ingenstans kom en flygvärdeninna och knackde på axlen, Anders Björkqvist? Jaa? Ska bara meddela att ditt bagage blev kvar i Stockholm, det kommer nog fram imorgon.
Jag bröt ihop. Registeringen pågår just nu, jag är redan sen, det blåser just nu kuling, det är bra prognos imorgon, och jag har ingenting med mig. Inte ens en våtdräkt. Lite ovanligt att se en vuxen man på 94 pannor börja släppa tårar. Det har jag inte gjort sen Pers begravning. Men så blev det. Flygtanten såg väl detta och sa att de ska försöka göra vad dom kan…
Jag tror typ piloten är den skyldige, för han jobbade hårt på att få grejorna i luften och det verkar som dom är på väg till Riga nu… Ska man skratta eller gråta? Jag gråter mest.
Nu är jag framme i Dungarvan. Man får tacka Hertz för att jag fick en manuell växellåda, för att köra på vänster sida, mörkt, rengnigt och köra har hållt hjärnan sysselsatt, vägarna påminner om vägen till Pigadia.
Nu ska jag leta upp dom andra och ta en öl.
Logga in för att svara.