• Publicerad av smellslikeroses på 25 november, 2012 vid 22:01

Tänkte boka en resa med Emirates till Sydafrika och det verkar som att man får ta med sig 30 kg (kiteutrusning ingår i dessa kg) + 7 kg handbaggage och undrar om man klarar sig på detta? Vad väger ungefär en kitebag med 3 kites, sele, våtdräkt och bräda? Får verkligen inte bli ett kg för mycket då de har hutlösa överviktspriser! :shocked:

Tack på förhand!

johanw svarade 12 år, 5 månader sedan 3 Medlemmar · 4 Svar
  • 4 Svar
  • maui-mange

Medlem
    26 november, 2012 vid 05:16

30 kg borde lätt räcka och man får ta med sig kiteutrustning på Ekonomi biljett. Jag landade runt 27 kg med surfbräda, 3 kites, sele och våtdräkt plus lite kläder. Endast en bom. Bagen var en Cabrinha surfbag med hjul, inte det lättaste alternativet.

Emirates är super, kanske det bästa bolaget jag flygit med.

• smellslikeroses

Medlem
    26 november, 2012 vid 13:41

Gött, får bli Emirates då! 🙂
    Vilken tjocklek på våtdräkt är lagom att ha i Sydafrika?

• maui-mange

Medlem
    27 november, 2012 vid 05:40

Jag körde alltid en tät 3/2 med korta armar. Många kör nog också 4/3. Beror lite på hur frusen man är. Kör man i Lagunen vid Langebaan så är det nog varmare vatten.

• johanw

Medlem
    29 november, 2012 vid 07:12

emirates är bäst!!

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA